واکسیناسیون تب برفکی در جنوب کرمان آغاز شد

 واکسیناسیون تب برفکی در جنوب کرمان آغاز شد
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی به مدت 40 روز کاری در جنوب کرمان آغاز شد.
علی احمدی افزود: فاز جدید اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در جنوب کرمان با مشارکت 22 تیم از کارشناسان حوزه دامپزشکی و بخش خصوصی در این منطقه از امروز آغاز شد.
وی تصریح کرد: در این طرح پیش بینی شده است 700 هزار راس دام سبک و 70 هزار راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.
وی از وجود کانون های محدود این بیماری در جنوب کرمان خبر داد و گفت: دامداران و عشایر به توصیه های بهداشتی کارشناسان حوزه دامپزشکی توجه و نکات بهداشتی دام و جایگاه نگهداری دام ها را رعایت کنند.
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان افزود: دامداران سعی کنند در این طرح واکسیناسیون مشارکت کنند و تمامی این فعالیت ها برای حفظ سلامت دام ها می باشد.
وی گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی به شدت واگیردار است که در حیوانات زوج سم شیوع دارد و در صورت مبتلا شدن دام ها به این بیماری مرگ و میر جمعیت دام ها زیاد و سبب خسارت های زیادی به جمعیت دامی خواهد شد.
احمدی از دامداران جنوب کرمان خواست از ورود دام های فاقد شناسنامه و قاچاق به گله های خود خودداری کنند و با اکیپ های واکسیناسیون همکاری لازم را داشته باشند.
اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com