واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در آرادان انجام شد

 واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در آرادان انجام شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، سعید دهقانی افزود: به دنبال گزارش احتمال وقوع کانونهایی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR) در زیستگاه های حیات وحش استان تهران، به منظور پیشگیری و کنترل بیماری در جمعیت دامهای عشایر و جلوگیری از بیماری نشخوارکنندگان کوچک وحشی زیستگاههای حیات وحش شهرستان آرادان، دامپزشکی، با اعزام اکیپ واکسیناسیون به مناطق ییلاقی، نسبت به واکسیناسیون ضربتی دامهای عشایر بر علیه این بیماری اقدام کرد.
وی گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با نام علمی PPR یک بیماری ویروسی مسری است که گوسفند، بز و نشخوارکنندگان کوچک وحشی به آن مبتلا می شوند و تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب، جراحات دهانی، اختلال تنفسی، سرفه، ذات الریه، التهاب روده و اسهال از علایم آن است.
وی خاطرنشان کرد: این بیماری موجب بروز تلفات بسیار بالا، بین 10 تا 90 درصد درگله های حساس می شود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آرادان نقل و انتقال بدون مجوز بهداشتی قرنطینه ای و بی توجهی به سابقه دام های خریداری شده و رعایت نکردن شرایط قرنطینه ای را از عوامل بروز این بیماری برشمرد و گفت: انجام واکسیناسیون به موقع و همکاری با اکیپ های واکسیناسون دامپزشکی، رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن کانون های آلوده، رعایت اصول قرنطینه ای در مورد دام های تازه وارد و حذف دام های مبتلا، از جمله مهمترین و مؤثرترین راه های پیشگیری از این بیماری است.
 
نظرات شما
  •  

    محمد گفت : ۹۷/۰۵/۲۳

    طاعون نشخوارکنندگان کوچک اساسا بیماری گوسفند و دام سبک هستش ، عکستون زیاد به موضوع ربطی نداره. عکس گوسفند میزاشتین بهتر بود.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com