217هزار راس دام در سیستان‌وبلوچستان هویت‌گذاری‌ می‌شوند

217هزار راس دام در سیستان‌وبلوچستان هویت‌گذاری‌ می‌شوند
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: در سال‌جاری با هدف شناسنامه‌دار کردن و انجام کارهای اصلاح نژادی دام‌های موجود استان، 217 هزار راس دام هویت‌گذاری می‌شوند.
قربانعلی موحدنیا اظهار داشت: در سال‌جاری با هدف شناسنامه‌دار کردن و انجام کارهای اصلاح نژادی دام‌های موجود استان و همچنین افزایش کیفی محصولات دامی، طرح هویت‌دار کردن دام‌های استان در دو مرحله اجرا می‌شود.
وی افزود: در مرحله نخست بر روی 217 هزار راس دام سنگین شامل گاو، گوساله و شتر، پلاک الکترونیکی نصب خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: به منظور تقویت دامپروری استان و افزایش کمی و کیفی در تولید دام‌های مولد، طی سال گذشته هزار و 433 راس تلیسه آبستن اصیل با صرف اعتباری بالغ بر 43 میلیارد ریال از محل اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها خریداری شده است.
موحدنیا ادامه داد: با خریداری این دام‌های مولد، زمینه اشتغال 280 نفر از بهره‌برداران بخش فراهم و موجب افزایش ظرفیت تولید شیر به 21 هزار تن شده است.
وی افزایش 12 واحد پرواربندی گوساله صنعتی، افزایش 263 واحد پرواربندی گوساله و 24 واحد پرواربندی گوسفند و بز که افزایش 1000 تنی تولید گوشت قرمز استان را به همراه داشته و پرداخت 38 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به 88 طرح که زمینه ایجاد اشتغال 20 نفر از بهره‌برداران بخش را در برداشته است را از اقدامات این معاونت عنوان کرد.
وی بیان داشت: سیستان‌وبلوچستان دارای 4 میلیون و 400 هزار واحد دامی است.
 
کلمات کلیدی هویت دام هویت گذاری
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com