آغاز دورگ‌گیری برای تولید گاوهای گوشتی شیری در مغان

آغاز دورگ‌گیری برای تولید گاوهای گوشتی شیری در مغان
بر اساس انجام کار تحقیقاتی تیمی، دورگ‌گیری از نژاد های هلشتاین و سمینتال برای تولید گاوهایی با نژاد گوشتی شیری در مغان انجام شد.
رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان با اعلام این خبر گفت: مغان یکی از بزرگ‌ترین کشت و صنعت‌های کشور است که بخشی از تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص می‌دهد.
غلامرضا رازقی افزود: ذرت بذری و کلزا ازجمله محصولاتی است که در این کشت و صنعت دارای تولید بالا بوده، به‌گونه‌ای که از 13 هزار تن ذرت بذری مورد نیاز در کشور، حدود سه‌هزار تن یعنی 25 درصد آن در این بخش انجام می‌شود.
وی با اعلام اینکه حدود 13 رأس گاو هلشتاین در این کشت و صنعت وجود دارد که فعالیت‌های دورگ‌گیری با نژادهای سمینتال در حال انجام است، خاطرنشان کرد: نژاد هلشتاین در تولید شیر بالا و سمینتال در تولید گوشت دارای ویژگی‌های بارزی است و بر اساس برنامه‌های تحقیقاتی تولید نژادی که این دو مؤلفه را با هم داشته باشد، در دستور کار است.
رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان ادامه داد: فعالیت‌های تحقیقاتی برای تولید نژادی که دارای دو خصوصیت شیردهی و گوشتی بالایی باشد، در حال انجام است و امید می‌رود هرچه سریع‌تر به این نژاد جدید دست پیدا شود.
رازقی تصریح کرد: کشت و صنعت مغان که زیان‌ده بوده، از دو سال گذشته تاکنون سودده شده و تراز مالی آن مثبت است.
وی در پایان یادآور شد: با وجود آنکه اصل 44 بر خصوصی‌سازی تأکید دارد، اما پیشنهاداتی برای آنکه این کشت و صنعت بتواند هم‌پای مراکز تحقیقاتی به مراکز انتقال دانش فنی تبدیل شود، شده است که امید می‌رود در کنار تحقیقات به نتایج مثبتی برسیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com