آمادگی سازمان بهداشت جهانی دام برای اصلاح استانداردهای دامی

آمادگی سازمان بهداشت جهانی دام برای اصلاح استانداردهای دامی
دکتر برنارد والا، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی دام OIE در بیست و هفتمین اجلاس کمیسیون منطقه ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیه این سازمان، با بیان این مطلب اظهار داشت: تنها راه استاندارسازی تولیدات دامی شرکت فعالانه تمامی کشورهای عضو از طریق ارسال نظرات است.
وی گفت: OIE کنفرانس های منطقه ای را به عنوان فعالیت های بسیار با ارزش مد نظر قرار می دهد.
والا افزود: چنین کنفرانس هایی به عنوان یکی از عناصر کلیدی در زمینه فعالیت کشورها به حساب می آید.
وی خاطر نشان ساخت: سازمان جهانی بهداشت دام همواره تلاش می کند تمامی اعضا را گرد هم آورد تا به بررسی مسایل مختلف مرتبط با بیماری های دامی بپردازند.
مدیر کل OIE ادامه داد: از زمان تشکیل این سازمان در سال 1924، همواره تلاش کردیم تا فعالیت ها در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های دامی را افزایش دهیم.
وی از تدوین یک برنامه 5 ساله برای مبارزه با بیماری های دامی خبرداد و گفت: این برنامه بر اساس مشارکت سازمان های دامپزشکی تمامی کشورها و در زمینه امنیت غذایی و بهداشت واحدهای دامی برای کاهش خطرات بیماری های خاص انسان و دام تدوین شده است.
والا اضافه کرد: ارتباط بین تولید دام و محیط زیست، مسایل زیست محیطی، رخدادها و بیماری های عرض های مختلف جغرافیایی، گونه های حمله کننده، فعالیت های دامپزشکی و سایر مسائل به عنوان اولویت های این برنامه استراتژیک مورد توجه قرار گرفته اند.
وی اذعان داشت: OIE در تلاش است تا با تدوین چارت های مناسب برای سازمان های دامپزشکی سراسر جهان و تطبیق کشورها با استانداردهای تدوین شده در حوزه دامپزشکی، به بهبود فعالیت های در این بخش کمک کند.
مدیر کل OIE دستیابی به اهداف برنامه 5 ساله تدوین شده را وابسته به تامین منابع مالی مورد نیاز دانست و گفت: البته برای اجرای این برنامه می توان کمک هایی را از سایر کشورها دریافت کرد.
وی خاطر نشان ساخت: این کمک ها می تواند برای سازمان های منطقه ای موثر باشد همچنین برای اجرای این برنامه استراتژیک، نیاز به کمک کشورها و دولت ها نیز داریم.
والا افزود: با اجرای این برنامه 5 ساله به صورت مشترک، کشورهای عضو قادر خواهد بود نظارت و رصد بیماری ها را به طور دقیق پیگیری کند.
وی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی دام توسط سازمان تجارت جهانی به عنوان تنها تدوین کننده استاندارد بین المللی برای بیماری های دامی معرفی شده است.
مدیر کل OIE ادامه داد: استانداردهای تدوین شده توسط این سازمان برای حیوانات خاکزی و آبزی به صورت بسیار شفاف تدوین شده و 178 کشور عضو OIE می توانند در آن مشارکت داشته باشند.
وی بر نقش سازمان های دامپزشکی کشورها برای شناسایی بیماری ها در مراحل اولیه تاکید کرد و گفت: این سازمان ها در مراحل اولیه می توانند پاسخگویی مناسب، بر اساس استانداردهای بین المللی داشته باشند.
والا خاطر نشان ساخت: فقط در سایه وجود سیستم کنترل بیماری ها، می توان به صورت شفاف آن را کنترل کرد.
وی با اشاره به برگزاری جشن ریشه کنی جهانی طاعون گاوی، اظهار داشت: این جشن به پاس زحمات دامپزشکان فعال در این زمینه برگزار می شود.
مدیر کل OIE با اشاره به برگزاری کنفرانس های مختلف در سطوح جهانی، گفت: این کنفرانس ها با هدف بهره مندی تمامی سازمان های دامپزشکی از بودجه های مناسب برگزار شده است.
وی ادامه داد: تمامی این کنفرانس ها در قالب همکاری های مشترک با سایر سازمان های جهانی نظیر ملل متحد، خوار و بار و کشاورزی و سایر شرکا برگزار شده است.
والا از برگزاری کنفرانس مشترک OIE و سازمان خوار و بار کشاورزی در زمینه تب برفکی خبرداد و تصریح کرد: این کنفرانس از تاریخ 27 تا 29 ژوئن (تیر ماه سال آینده) در بانکوک برگزار خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com