آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مشاهده نشد

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مشاهده نشد
رئیس اداره مدیریت بیماری های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با 560 نمونه برداشت شده در طرح پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، موردی از این بیماری در استان دیده نشده است.
قاسم عجم افزود: شرایط فعلی مرغداری های استان در مورد بیماری های ویروسی مطلوب است اما با توجه به شروع بادهای موسمی در ماه های آینده احتمال شیوع و انتقال بیماری های ویروسی مانند آنفلوآنزا و برونشیت زیاد خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه مرغداران نکات بهداشتی و ایمنی را نسبت به شیوع بیماری ها رعایت کنند تصریح کرد: از ابتدای سال چند کانون بیماری نیوکاسل در مرغداری های استان گزارش شده که با توجه به گرم شدن دمای هوا این میزان رو به کاهش است.

افزایش هفت درصدی جوجه ریزی در استان

رئیس اداره مدیریت بیماری های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و 627 هزار قطعه جوجه وارد مرغداری های استان شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.
وی حمل و نقل غیر مجاز طیور به کشتارگاه ها، نقایص مرغداری ها در رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای و رعایت نکردن واکسیناسیون پیشنهادی را از مهمترین مشکلات موجود در مرغداری ها عنوان کرد.
عجم افزود: قیمت بالای نهاده های طیور به نسبت قیمت پایین مرغ باعث کاهش سودآوری مرغداران و تعطیلی تعداد زیادی از مرغداری ها شده است.
از 770 مرغداری گوشتی و تخم گذار موجود در استان 250 واحد فعال هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com