معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی:
آنفولانزا مرغی به داخل استان سرایت نکرده است

آنفولانزا مرغی به داخل استان سرایت نکرده است
معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی: شیوع اخیر آنفولانزا در استان های دیگر شایع است و هنوز به لطف خدا به داخل استان خراسان رضوی کشیده نشده است.
محمد رشتی باف؛ با اشاره به شایعه شیوع اخیر آنفولانزا در مرغداری‌ها خصوصاً تخم‌مرغ‌های استان، اظهار کرد: شیوع اخیر آنفولانزا در استان‌های دیگر شایع است و هنوز به لطف خدا به داخل استان خراسان رضوی کشیده نشده است.
 وی افزود: ما هشدارهایی که به تمام مرغداران استان خراسان رضوی مبنی بر شرایط قرنطینه مرغ‌ها داده‌ایم، آن‌ها نیز به‌صورت بسیار جدی رعایت می‌کنند، لذا جای نگرانی برای دام و طیور داخل استان نداریم.
 معاون سلامت دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه تمام محموله‌های ورودی به شهرهای استان باید کنترل شود، گفت: مرغ‌هایی مانند مرغ‌های پایان دوره، مرغ‌های پیر و ضعیف اجازه ورود بدون مجوز به استان را ندارند.
وی افزود: خوشبختانه شرایط قرنطینه در استان را با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط شامل فرمانداری‌ها و بخشداری‌های محترم و همچنین نیروی انتظامی هماهنگ شده است تا محموله‌ها قبل از ورود یا خروج به استان کنترل شوند.
محمد رشتی باف با بیان اینکه مرغ‌ها یا دام‌هایی که بدون مجوز وارد استان شوند از طریق دستگاه‌ها مجازات قانونی، تصریح کرد: ضمن اینکه ما در داخل استان هیچ محدودیتی در خصوص مرغ، تخم‌مرغ و طیور نداریم و حتی صادراتی هم به استان‌ها و کشورهای هم‌جوار با استان داریم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com