ابعادی تازه‌ از بحران اخیر مرغ

ابعادی تازه‌ از بحران اخیر مرغ
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح ابعاد جدیدی از بحران اخیر کمبود مرغ در بازار داخلی گفت: به دلیل نبود یک سیستم لجستیکی کارآمد کمبود مرغ در بازار به بحرانی بزرگ در ابتدای ماه رمضان امسال تبدیل شد.
مهدی غضنفری با اشاره به این‌که از دو ماه قبل از شروع بحران مرغی در کشور گزارش‌های نگران‌کننده‌ای به دست ما می‌رسید افزود: این گزارش‌ها بسیار ما را نگران و عصبی کرده بود اما مردم اطلاعی از آن نداشتند.
او با اشاره به این‌که هر کس برای حل بحران مرغ یک راه به ما نشان می‌داد گفت: ما نیاز داشتیم که روزی 2000 کامیون از بندر امام خمینی (ره) به سراسر کشور منتقل تا نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها به موقع تامین شود اما این اتفاق رخ نداد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: تحریم‌ها در زمستان پارسال باعث شد موجودی نهاده‌های دامی در بازار به حداقل برسد و قیمت آن‌ نیز به شدت افزایش پیدا کند.
غضنفری گفت: بندر امام خمینی (ره) دارای امکانات زیادی از جمله انبارها، مخازن نفتی، مخازن ذخیره سازی روغن خوراکی، سیلو، اسکله و ترمینال است، اما با این وجود به دلیل فقدان یک سیستم لجستیکی مناسب بحران مرغی بوجود آمد و ظرفیت‌های بندر امام خمینی (ره) نیز نتوانست جلوی این بحران را بگیرد.
وی با بیان این‌که در جریان بحران کمبود مرغ در بازار هر کس مشکل را به دوش کس دیگری می انداخت اظهار کرد: در بخش ترانزیت بار از کشورهای آسیای میانه به سمت ایران نیز به دلیل نبود یک سیستم لجستیکی دارای معضل پیچیده‌ای هستیم.
غضنفری با اشاره به این‌که کشتیرانی ایران زود تحریم شد، افزود: شرکت کشتیرانی هم اکنون سهمی معادل کمتر از پنج درصد در حمل و نقل کالاهای اساسی به کشور دارد. 40 درصد از حمل و نقل کانتینری نیز توسط کشتیرانی انجام می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به این‌که در نهایت با وجود همه کارهای انجام شده بحران مرغ در کشور بوجود آمد، گفت: از متخصصان لجستیک انتظار دارم تا کاری کنند که ماه رمضان سال بعد این اشتباه تکرار نشود.

 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی /سال تولید ملی مبارک باد/ گفت : ۹۱/۰۹/۲۸

    اقای غضنفری وزیر محترم.
    بهتر است اشتباهات خود را قبول کنیم وایراد کار را بر دوش زمین وزمان نیندازیم.
    اگر توقع دارید با بیچاره کردن تولید کننده وضررهای متوالی باز هم در ماه رمضان شرایط عادی باشد سخت در اشتباه هستید.
    زیاد به ذخایر مرغ منجمد دلخوش نباشید تمام انبارهای شما حتی یک ماه |پاسخگوی نیاز بازار نیست شما بهتر است به درد دل تولید کنندگان گوش دهید..
    در سال تولید ملی شما مدیران با دست خودتان تمام مرغداریها را به اتش کشیدید/شماکه در طول عمرتان حتی یک واحد مرغداری را ندیده اید واز زحمات وخطرات 24 ساعته خبری ندارید چرا در قیمت گذاری دخالت میکنید؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    مرغداراهوازی گفت : ۹۱/۰۹/۲۸

    باسلام خدمت آقای غضنفری معروض میدارد چنانچه امروزبه داد تولیدکنندگان مرغ نرسید وآنهاراازورطه ورشکستگی نجات ندهید
    خواه ناخواه درآینده بابحران مواجه خواهیم شدزیرااکنون مرغدارانی که مرغ آماده فروش دارندمجبورندمرغ خودراحاقل 15%
    زیرقیمت تمام شده عرضه کنندواین موضوع باعث خروج تعدادی از
    تولیدکنندگان ازچرخه تولیدخواهدشدلازم به توضیح استکه نیاز
    مرغدارفقط ذرت وسویانمیباشدکه همه مسولین دم ازتامین نهاده
    باندازه کافی میزنند درفصل حاضرموضوع سوخت بااحتساب سهمیه 1500ریالی ومازادآن بانرخ 3500ریالی برای پرورش یک قطعه مرغ حداقل باید5000ریال به هزینه های تولیداضافه نمایی
    علاوه براین هزینه های دارویی دربعضی مواردتا200%وهزینه واکسیناسیون تا4برابرافزایش پیداکرده است بنده درددل خودواکثرمرغداران همدردخودرارقم زدم انشالله گوش شنوایی باشد درخاتمه عرض میکنم
    گوش اگرگوش توناله اگرناله ماست آنچه البته بجایی نرسدفریاداست

    پاسخ...
  •  

    فاطمه مشایخی گفت : ۹۱/۰۹/۲۹

    با سلام اقای غضنفری اگر می خواهید ماه رمضان امسال دیگر تکرار نشود سخت در اشتباهید شما با واردات مرغ سرتان را بالا گرفته اید اگر راست می گویید و واقعا لیاقت مدیرییت دارید با حمایت از تولید کننده داخلی و تولید داخل کشور نیاز مصرف کنندها را بر طرف کنید و با این خفت دست گدایی به طرف چین -
    ترکیه و برزیل دراز نکنید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com