ارزآوری حدود 1 میلیون دلاری صادرات مرغ و ماهی منجمد از استان اصفهان

ارزآوری حدود 1 میلیون دلاری صادرات مرغ و ماهی منجمد از استان اصفهان
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: صادرات مرغ و ماهی منجمد از اصفهان در 9 ماه امسال حدود 1 میلیون دلار برای این استان ارزآوری داشته است.
دکتر سید اکبر حسینی، از صادرات 243 هزار کیلوگرم مرغ منجمد از اصفهان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عراق در این مدت خبر داد و افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال که 70  هزار کیلوگرم مرغ منجمد بوده 5/3 برابر افزایش داشته است.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: همچنین در 9 ماه امسال علاوه بر مرغ منجمد حدود 70 هزار تن ماهی منجمد نیز به این کشورها صادر شده است.
حسینی افزود: دامپروری می تواند یکی از منابع مهم صادرات غیرنفتی کشور از لحاظ صدور مازاد محصولات دامی و فرآورده های جنبی آن باشد.
وی گفت: امروزه توسعه صادرات غیرنفتی تنها به افزایش درآمد ارزی ازطریق توسعه صادرات انواع کالاها و خدمات محدود نمی شود بلکه توسعه صادرات نقش مهمتری را به عنوان یک راهبرد رشد و حتی توسعه اقتصادی به عهده دارد.
وی ابرازامیدواری کرد که با رفع مشکلات صادرکنندگان و با افزایش صادرات این گونه اقلام، کشور روز به روز از صادرات نفتی خارج شود و به سمت افزایش صادرات غیرنفتی حرکت فزاینده داشته باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com