استفاده از حشرات زنده به عنوان مکمل خوراک طیور

استفاده از حشرات زنده به عنوان مکمل خوراک طیور
کمپانی تولیدات خوراک سنتی و ارگانیک ForFarmers با همکاری دپارتمان حشره شناسی دانشگاه Wageningen هلند، تحقیق و بررسی را در زمینۀ تغذیۀ طیور با حشرات زنده آغاز کرده اند.
مدیر بخش تغذیه و نوآوری غذایی ForFarmers اذعان داشت : مهمترین بخش این تحقیق اینست که پی ببریم آیا با این شیوه جوجه ها سالم تر و بهتر از شیوۀ معمول رشد می کنند. همچنین ما می خواهیم بدانیم با افزودن حشرات زنده به خوراک جوجه ها آیا تغییر رفتاری نیز در آنها رخ می دهد یا خیر؟ در صورت حصول جواب مثبت در این پروژه، گامی مهم در جهت خدمت به ثبات این صنعت برداشته ایم.
این تحقیق در یکی از فارم های ForFarmers در هلند انجام شد ؛ 1000 جوجه در این فارم به 4 گروه تقسیم بندی شدند و 4 روش تغذیۀ متفاوت دریافت کردند. گروه کنترل همان خوراک سنتی و رایج را دریافت کردند و 3 گروه دیگر هر کدام به ترتیب 5% ، 10% و 15% لارو مگس دریافت کرند. بالاترین پروتئین این لاروها جایگزین 75% پروتئین سویا هستند. 
مدیر نوآوری مرغداری ForFarmers اظهار دارد : از آنجاییکه این لاروها همه چیز خوار هستند، پرورش آنها راحت است. این لاروها از پسماندهایی صنایع غذایی تغذیه می شوند. 
کمپانی ForFarmers گامی در جهت تولید خوراک پایدار و مقرون به صرفه برداشته و به حیوان کمک می کند تا غذایی سالمتر مصرف کند تا بازدهی خوراک را بالا ببرد.
  

 
نظرات شما
  •  

    حسین حیدری گفت : ۹۵/۱۰/۲۳

    با سلام
    دانشجوی حشره شناسی دانشگاه تهران هستم موضوع پایان نامه من در مورد پرورش حشرات در جیره غذای طیور هست خیلی خوشحال میشم اگه به من کمک کنید
    حسین حیدری ممنون میشم اگه تماس بگیرید
    (ITPNews) دوستان عزیز لطفا سئوال های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح بفرمایید

    پاسخ...
  •  

    taktaz گفت : ۹۵/۱۲/۲۸

    با سلام
    محمد تکتاز هستم حدود 4 ساله بروی کرم کار میکنم و 2 سال روی عملیاتی شدن طرح پروش طیور با حشرات از آشنایی با شما خوشبختم
    شما حشره خاصی موضوع پژوهش؟

    پاسخ...
  •  

    فواد کرمی گفت : ۹۶/۰۱/۱۵

    با عرض سلام
    بنده دانشجوی ارشد تغذیه طیور میباشم و موضوع پایانامه هم در رابطه با استفاده از حشرات در تغذیه طیور میباشد،درصورت امکان اگر مطالب مفید و مرتبطی در این مورد دارید ممنون میشم اگر در سایت قرار بدید یا برام بفرستید،باتشکر

    پاسخ...
  •  

    حسین غفارزاده گفت : ۹۶/۰۴/۱۳

    سلام لطفا تماس بگیرید تلفنی عرض میکنم

    پاسخ...
  •  

    فاطمه گفت : ۹۹/۰۳/۳۱

    با سلام و عرض ادب من دانشجوی ارشد تغذیه طیور دانشگاه شیراز هستم موضوع پایان نامم در رابطه با استفاده از حشرات در تغذیه طیور است میخواستم ببینم نظر شما در مورد اینکه روی چه حشره ای کار کنم بهتره که بتونه کمکی به صنعت طیور کند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com