اسید های ارگانیک و تاثیر آن به روی دستگاه گوارش

اسید های ارگانیک و تاثیر آن به روی دستگاه گوارش
در آلمان تحقیقی در خصوص درمان های حرارتی و اضافه کردن مکمل های اسید ارگانیک به جیره جوجه های گوشتی تحت تاثیر وضعیت باکتریایی انجام گرفته است . 
نه تنها دستگاه گوارشی ارگان اصلی برای هضم و جذب مواد مغذی است بلکه محلی به عنوان اولین سد یا محافظ بدن در مقابل پاتوژن ها با منشا خارجی محسوب می شود که می توانند تشکیل کلونی داده و یا وارد سلول میزبان شود. دستگاه گوارش همچنین بزرگترین ارگان ایمونولوژیک در بدن است. بنابراین اغلب به طور ضمنی هرچه دستگاه گوارش قوی تر باشد حیوان سالمتر است، که به نوبه خود، مواد مغذی را به طور کارآمدتری و موثرتری هضم و استفاده می کند.
محققان دانشگاه Freie  برلین در آلمان این مطالعه را به منظور بررسی اثرات روش های درمانی مختلف و سطح اسیدهای ارگانیک و ترکیب میکروبی در تغذیه طیور و فعالیت در دستگاه گوارش  جوجه های گوشتی  (GIT)  انجام دادند. 
در این مطالعه ، اثر فرآیندهای مختلف حرارتی از جمله پلت (P)، تهویه بلند مدت در 85 ° C به مدت 3 دقیقه (L)، با زیاد شدن دما در 110 ° C (E110)، و 130 ° C به مدت 3 تا 5 ثانیه (ارزیابی E130) و همچنین اسید آلی (63.75٪ اسید فرمیک، 25.00٪ اسید پروپیونیک، و 11.25٪ آب) سطح گنجایش (0، 75 / 0، و 5 / 1 ٪ ) در دستگاه گوارش جوجه های گوشتی بررسی شد.
در مجموع ، 960  قطعه جوجه یک روزه به طور تصادفی انتخاب شدند.  درروز35م  تعداد سلول های باکتری در چینه دان ، و متابولیت های باکتریایی در سنگدان و روده تعیین شد . اضافه کردن 5 / 1 ٪ اسیدهای ارگانیگ  اندازه تمام سلولها را افزایش داد.
مکمل  اسید ارگانیک، غلظت اسید پروپیونیک در چینه دان  وسنگدان را افزایش و غلظت اسید لاکتیک را کاهش داد. 
افزایش درجه حرارت در پردازش خوراک منجر به افزایش لاکتوباسیل ها شد در حالی که بر روی کلستریدیا و انتروباکترها اثر نداشته است.  به همین ترتیب ، غلظت لاکتات در ایلئوم افزایش یافت اما اسید های چرب با زنجیره کوتاه یکسان باقی ماندند .
در نهایت این مطالعه نشان داد که درمان های حرارتی و افزودن مکمل اسید ارگانیگ به جیره جوجه های گوشتی به طور قابل توجهی وضعیت باکتریایی را تغییر داده و اثرات آن را در طول دستگاه گوارش کاهش می دهد .
 

 
نظرات شما
  •  

    م -مسعود گفت : ۹۳/۰۳/۲۱

    با تشکر از ارایه مطالب مفیدتان . درتکمیل نتیجه این مطلب فرایند فوق باعث کاهش مضرات باکتریهای غیر مفید دردستگاه گوارش گردیده وموجبات جذب بهتر را فراهم میاورد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com