اصفهان خارج از بضاعتش در صنعت دام پروری فعالیت کرده است

اصفهان خارج از بضاعتش در صنعت دام پروری فعالیت کرده است
مدیرکل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اصفهان با توجه به شرایط اقلیمی که دارد تا به امروز خارج از بضاعتش در امر تولید در دام پروری فعالیت کرده است.
علی ملا صالحی در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه صنعت دام، طیور و دامپزشکی اظهار کرد: امروزه از تهدیدهای کشورهای خارجی به عنوان جنگ نرم یاد می‌شود که شامل مسائل اقتصادی و اجتماعی است.
وی با بیان اینکه در این برهه رسیدن به امنیت غذایی ارزش بیشتری پیدا کرده است، ادامه داد: راه رسیدن به خود کفایی دستیابی به امنیت غذایی است و کشاورزی برای تحقق این هدف بسیار مهم است و در همین راستا نیاز به تامین تکنولوژی و انتقال به صنعت در بخش کشاورزی به ویژه دام بیشتر احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه تامین پروتئین حیوانی برای سلامت افراد از هدف‌های بزرگ وزارت جهاد کشاورزی است، ادامه داد: اصفهان تامین دو میلیون تن گوشت سفید، 10 میلیون تن شیر، نهصد هزار تن گوشت قرمز را بر عهده دارد و علی رغم محدودیتی که در تامین منابع آبی دارد توانسته در تولید شیر جایگاه اول، در تولید گوشت قرمز جایگاه چهارم و در صنعت طیور از نظر تعداد و حجم تولید جایگاه دوم کشور را به خود اختصاص دهد.
ملاصالحی خاطرنشان کرد: در اصفهان با اتکا به سرمایه عظیم انسانی در سه دهه اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری در پرورش گاو شیری و طیور گوشتی بوده‌ایم که البته نباید از نقش تشکل‌های این صنعت به عنوان بازوان اجرایی در کنار تولید کنندگان و بخش دانشگاهی به راحتی گذشت.
مدیرکل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اصفهان با توجه به شرایط اقلیمی که دارد تا به امروز خارج از بضاعتش در امر تولید در دام پروری فعالیت کرده است، اظهار امیدواری کرد با انتقال تجربه به واحدهای تولیدی شاهد پیشرفت صنعت دامی باشیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com