افزایش 6 درصدی قیمت دام زنده

افزایش 6 درصدی قیمت دام زنده
طی هفته های اخیر اخبار متعددی به نقل از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و اصناف مبنی بر عدم تغییر قیمت دام زنده و تنظیم بازار آن منتشر شد.
در حالیکه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بر حفظ قیمت و تامین دام زنده مورد نیاز مردم تاکید دارند اما سید جلیل میرزاهد مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی عشایر استان تهران در گفتگو با خبرنگار ما از افزایش 5 تا 6 درصدی قیمت دام زنده در عید قربان امسال خبر می دهد.
وی می گوید: برای تنظیم بازار گوشت عید قربان حجم زیادی دام زنده وارد بازار شده است اما به دلیل دریافت هزینه از دامدارن توسط شهرداری برای واگذاری غرفه شاهد افزایش قیمت دام زنده هستیم.
میرزاهد می افزاید: شهرداری ها برای رقابتی شدن بازار دست به واگذاری غرفه به دامداران در 22 منطقه زده اند اما این اقدام با توجه به دریافت هزینه غرفه از دامداران نه تنها به تنظیم بازار گوشت کمکی نکرده بلکه زمینه تحمیل قیمت بیشتر برای مصرف کنندگان را نیز مهیا کرده است.
مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی عشایر استان تهران تصریح می کند: تحمیل هزینه هایی از این دست به دامداران موجب می شود تا قیمت دام زنده درعید قربان امسال نسبت به سال گذشته حداقل 5 تا 6 درصد گرانتر شود.
وی در خصوص قیمت تعیین شده برای عرضه دام زنده اظهار می دارد: قیمت دام زنده براساس کیفیت و نوع پرورش دام تعیین می شود و نرخ گوسفند با وزن کمتر از 45 کیلو به مراتب گرانتر از گوسفند با وزن بالا است به همین دلیل قیمت گوسفند با وزن پایین بیش از 6 هزار و 500 تومان است.
گفتنی است، علی خندان رییس اتحادیه گوشت گاوی نیز پیرامون وضعیت بازار گوشت و دام زنده در آستانه عید سعید قربان می گوید: هنوز قیمت نهایی دام زنده که قرار است در میادین میوه و تره بار عرضه شود، تعیین نشده است.
وی می افزاید: قیمت نهایی عرضه دام زنده فردا تعیین می شود اما در حال حاضر قیمت دام زنده کیلویی 6600 تومان است و به طورقطع امسال قیمت دام زنده نسبت به سال قبل حداقل 3 درصد گرانتر می شود.
این فعال صنفی اذعان می دارد: نرخ گوشت وارداتی گرم در بازار تغییری نخواهد کرد و قیمت انوع گوشت گوسفند و گوساله در بازار ثابت می ماند.
گفتنی است، در حال حاضر قیمت لاشه گوسفند وارداتی استرالیایی و پاکستانی کیلویی 12 هزار و 500 تومان و نرخ گوشت گوساله منجمد سیستانی کیلویی 9 هزار و 500 تومان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com