افزایش جهانی قیمت مرغ در نیمه دوم سال 2013

افزایش جهانی قیمت مرغ در نیمه دوم سال 2013
این اتفاق در پی حمایت از عرضه گوشت گاو و خوک در کنار بهبود عرضه و تقاضا در بسیاری از مناطق جهان صورت گرفته است و پیش بینی می شود که این اقدامات منجر به سود آوری برای صنعت طیور جهانی باشد . کارشناس  Rabobank اظهار داشت : در راستای بهبود شرایط بازار جهانی به رهبری آمریکای شمالی ، افزایش کمی در قیمت مرغ در سطح جهانی انتظار می رود . 
بازار جهانی متعادل تر شده و در آن نظم بیشتری به چشم خورده و در نتیجه نوسانات بازار به احتمال زیاد بدون حاشیه خواهد بود. البته باید توجه داشت که از یک سو هر گونه تغییر در تولید و عرضه خوراک دام ، بر روی قیمت جهانی مرغ تاثیر خواهد گذاشت از سوی دیگر تولید کنندگان باید به تولید منظم خود ادامه دهند . بر اساس اصول فعلی پیش بینی می شود که قیمت خوراک جهانی با کاهش مواجه شود ، از سوی دیگر تولید گندم و سویا بهتر می شود . با وجود این نگرش مثبت ، بازگشت احتمالی از نوسانات در قیمت خوراک تهدیدی برای صنعت طیور باقی مانده و سطح سهام همچنان پایین باقی می ماند .  
قیمت غلات و دانه های روغنی به تازگی افزایش یافته و بازار دانه های قدیمی رو به کساد است . علاوه بر این ، نگرانی ها در مورد وضعیت اوکراین و تهدید بالقوه طوفان ال نینو باعث ایجاد برخی از نوسانات در بازار شده است . 
از سوی دیگر نگرانی از شیوع بیماری های دامی نیز بازار را تهدید می کند .
آخرین اطلاعات منطقه ای  
ایالات متحده : سال 2014 میلادی به نسبت 2013 بهتر بوده است این در حالی است که سال 2013 یکی از سودآورترین سالها در دهه گذشته بوده است . صادرات گوشت قرمز به دلیل خطر ابتلا به آنفولانزا در میان پرندگان ، افزایش داشته است .

اتحادیه اروپا : صنعت طیور اتحادیه اروپا در حال حاضر بسیار قوی است و بازار متعادل تری نیز دارد . در فصل اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال 2014 با کاهش تولید مواجه شده ولی تقاضای بازار بسیار بالاست 
چین : شیوع بیماری آنفولانزا در این منطقه کاهش داشته ولی گرم شدن هوا در یک چهارم دوم سال 2014 تاثیر منفی بر روی مصرف گذاشته است ولی نشانه هایی از بهبود در رابطه با افزایش قیمت مرغ هم در خرده فروشی و هم قیمت پرنده زنده بچشم میخورد .
برزیل : در راستای افزایش تقاضای داخلی و بین المللی ، افزایش قیمت مرغ را پیش رو داریم . 
مناطق دیگر : صنعت طیور روسیه از عرضه بیش از حد در بازار داخلی رنج می برد .  
شرایط بازار در صنعت طیور آفریقای جنوبی پس از یک دوره طولانی از عرضه بیش از حد با افزایش واردات به شرایط عادی برگشت 
مناطق جنوبی آمریکا : توانایی بهبود بازار پس از سال 2013 که آنفولانزای مرغی ریشه کن شده بود را ندارد از سوی دیگر به دلیل برخی مسایل داخلی تولید در آرژانتین سالانه 4 درصد افت داشته است .
کشور های دیگر آسیایی : راه اندازی مجدد صنعت دام و طیور ژاپن و تایلند که از بزرگترین تولید کنندگان مرغ گوشتی هستند و این موضوع بر چشم انداز آینده این صنعت اثر خواهد گذاشت . در مقابل صنعت دام و طیور هند یکی از بدترین تجربیات خود در نیمه اول سال طی پنج سال اخیر را پشت سر خواهد گذاشت .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com