افزایش حدود ۳۰ درصدی جمعیت دام سبک با زایش‌های پاییز

افزایش حدود ۳۰ درصدی جمعیت دام سبک با زایش‌های پاییز
رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: جمعیت کنونی دام سبک کشور ۴.۵ میلیون راس است و با توجه به زایش‌های مناسب پاییز، حدود ۳۰ درصد به این‌جمعیت افزوده می‌شود.
منصور پوریان گفت: طی ماه های اخیر روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم‌گوساله و گوسفند وارد کشور شده و با نرخ مصوب در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

به گفته او، علی رغم ازدیاد مصرف در دومین ماه پاییز، شاهد ثبات قیمت گوشت در بازار هستیم و پیش بینی می‌شود که با استمرار این روند به قیمت واقعی برسیم.

پوریان نرخ کنونی هر کیلو دام را ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو گوشت بسته بندی در فروشگاه های زنجیره ای ۳۵۰ هزار تومان و گوشت تولید داخل ۴۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه های اخیر ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: بنابر آمار جمعیت دام سبک کشور ۶۰ میلیون راس و دام سنگین ۴.۵ تا ۵ میلیون راس است که با زایش های مناسب پاییز ۳۰ تا ۴۰ درصد براین جمعیت افزوده می شود.

او گفت: هم اکنون سبد پروتئین گوشت مورد نیاز به طور کامل قابل تامین است که پیش بینی می شود روند ثبات و کاهش قیمت ادامه یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com