افزایش صادرات جوجه یکروزه گوشتی و تخم مرغ نطفه دار از آذربایجان شرقی

افزایش صادرات جوجه یکروزه گوشتی و تخم مرغ نطفه دار از آذربایجان شرقی
معاون فنی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از افزایش صادرات جوجه یکروزه گوشتی و تخم مرغ نطفه دار از استان در سال 1391خبر داد.
مرادی کریمی در جلسه شورای مدیران سازمان، با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات فرآورده‌های خام دامی از استان در سال 91 گفت: در سال گذشته بیش از 5 میلیون و سیصد هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی و دومیلیون و بیست هزار عدد تخم مرغ نطفه دار از استان صادر شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت بیش از 26 تن عسل، 126 تن خوراک دام و طیور آبزیان و 8 تن آلایش خوراکی گاوی از آذربایجان شرقی صادر شده است افزود: این محصولات به کشورهای عراق، آذربایجان، آلمان، ارمنستان، نخجوان، مالزی، امارات و ... صادر گردیده است.
مرادی کریمی با اشاره به نقش سازنده دامپزشکی درارتقا سلامت وکیفیت محصولات دامی گفت: اداره‌کل دامپزشکی استان در راستای سیاست‌های دولت خدمتگزار، گام‌های بسیار موثری را برای تسهیل صادرات برداشته که در این خصوص استقرار کارشناس دامپزشکی به صورت تمام وقت و راه‌اندازی سیستم یکپارچه قرنطینه در گمرک‌های استان جهت نظارت و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی برای محموله‌های صادراتی فرآورده‌های خام دامی از جمله آن اقدامات است.
وی افزود: این اقدامات موجب تسهیل در امورصادرات این فرآورده‌ها شده و درسال‌ گذشته شاهد افزایش چشمگیر صادرات محصولات دامی وفراورده های خام دامی ازجمله افزایش بیش از دوبرابری صادرات جوجه یکروزه گوشتی، تخم مرغ خوراکی، خوراک دام و طیور ودای کراست گاوی بودیم. معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان، صنعت دام و طیور را از رکنهای اصلی صادرات غیر نفتی برشمرد و اظهار داشت: فراورده های خام دامی مانند جوجه یکروزه گوشتی، دنبه گوسفندی، عسل، کندوی زنبور عسل، خوراک دام، بلوک لیسیدنی و غیره با نظارت کارشناسان اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان به کشورهای مقصد صادر شده اند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com