امسال صادرات دام سبک از ایران افزایش می‌یابد

امسال صادرات دام سبک از ایران افزایش می‌یابد
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای افزایش دام سبک به خارج از کشور در این وزارتخانه خبر داد.
 حسن رکنی در نشست بررسی مشکلات عشایر شهرستان گرمسار در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در سال 1393 بیش از 600 هزار رأس دام سبک از کشور به دیگر کشورها صادرشده است.
وی با اشاره به جمعیت دامی کشور گفت: حدود 70میلیون رأس دام سبک در کشور وجود دارد که با ظرفیت تأمین علوفه‌ای کشور متناسب نیست.
رکنی بیان کرد: از این تعداد، 45 تا 50 میلیون رأس را جمعیت گوسفندان و 20 میلیون رأس را جمعیت بز تشکیل می‌دهد.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی صادرات بیش از 650 هزار تنی شیر و فرآورده‌های لبنی در سال گذشته را بیانگر این است دانست که بازارهای جهانی منتظر صادرات تولیدات دامی و کشاورزی ایران هستند.
وی با اشاره به این که بازارهای خارجی به راحتی ایران را وارد بازار خود می‌کنند، افزود: این فرصتی است که تولیدکنندگان می‌توانند آن را به ثروت تبدیل کنند.
رکنی همچنین از افزایش 30 درصدی صادرات مواد پروتئینی از کشور در سه ماهه نخست سال 94 خبر داد.
وی با اشاره به فراهم شدن زمینه صادرات محصولات پروتئینی از امسال به کشور روسیه، افزود: کشور در زمینه تولید مرغ نیز قادر است بیش از 50 درصد افزایش تولید داشته باشد و با شناسایی بازارهای هدف، از این ظرفیت تولید برای صادرات استفاده می‌شود.
معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال 93 بیش از 600 هزار رأس دام سبک نیز از ایران صادر شده است، خاطرنشان کرد: واردات 200 هزار تن گوشت قرمز از هشت سال گذشته به 60 هزار تن در سال 93 کاهش یافته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com