انتقاد از واردات بی رویه و مصرف گندم در دامداریها

انتقاد از واردات بی رویه و مصرف گندم در دامداریها
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از واردات بی‌رویه گندم و عدم توجه به کشاورزی در تصویب نرخ غیر واقعی خرید تضمینی انتقاد کرد.
رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور در غرفه خبرگزاری فارس، در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری در مورد سهم تولید از هدفمندی یارانه‌ها گفت: من نمی‌دانم چرا همه برای تولید از صنعت حرف می‌زنند و کسی به کشاورزی توجه نمی‌کند، در حالی که کشاورزی اگر رونق پیدا کند، هم اشتغال و هم تولید ایجاد می‌شود و هم خودکفایی در کشور به وجود می‌آید.
نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم توجه به کشاورزان باعث شده واردات گندم به 7میلیون تن در سال برسد، در حالی که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کنند 12میلیون تن گندم در کشور تولید شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: اگر گفته مسئولان جهاد کشاورزی درست باشد، معلوم نیست گندم تولیدی کجا رفته است. آیا به صورت قاچاق از کشور خارج شده، یا اینکه به دلیل ارزان بودن قیمت خرید تضمینی گندم خوراکی کشور سر از دامداری‌ها و مرغداری‌ها در آورده است و به جای کنجاله گران‌قیمت خوراک دام و طیور شده است.
سبحانی‌فر افزود: در حال حاضر فصل کشت گندم است که اگر دولت قیمت تضمینی را به موقع و به یک نرخ واقعی اعلام کند کشاورزان تصمیم به کشت گندم می‌گیرند و اگر قیمت 500تومان باشد برای کشاورز صرف نمی‌کند و ممکن است، کشت گندم در سال آینده کاهش یابد.
این نماینده مجلس افزود: به نظر من قیمت خرید تضمینی گندم نباید کمتر از کیلویی 700تومان باشد.
وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی چغندرقند سال گذشته 105تومان بود که امسال 135تومان اعلام شده و این قیمت انگیزه‌ای برای کشاورز ایجاد نمی‌کند و به نظر من باید کیلویی 160 تا 170 تومان اعلام شود تا دو سه ماه آینده که فصل کشت چغندرقند است کشاورزان با انگیزه تصمیم بگیرند.
سبحانی‌فر همچنین افزود: یک محصول مهم دیگر کشاورزی پنبه است که اگر قیمت وش (پنبه حلاجی نشده) که از سوی دولت هزار تومان اعلام شده، نباید کمتر از هزار و 500 تومان باشد، چون پنبه طلای سفید و مورد نیاز صنایع نساجی و ریسندگی است و از دانه پنبه در صنعت روغنکشی و از کنجاله آن برای خوراک دام و طیور و از برگ پنبه کاغذ اسکناس و از ساقه آن باروت درست می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com