انحصار جوجه یکروزه صنعت بوقلمون شکست

انحصار جوجه یکروزه صنعت بوقلمون شکست
نماینده تولبدکنندگان استان سمنان امروز در گفتگو با خبرنگار ITPNews، از آزادسازی واردات جوجه بوقلمون به صورت محدود خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی با صدور تعداد محدودی مجوز برای واردات جوجه یکروزه بوقلمون موافقت نموده و مراحل تکمیلی آن در حال انجام است.
کامبیز جعفری افزود: با آزادسازی واردات جوجه بوقلمون به صورت محدود از جانب وزارتخانه جهاد کشاورزی آسودگی خاطری برای تولید کنندگان این بخش پدید آمده و به زودی شاهد پویای دوباره در این صنعت خواهیم بود.
وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده از انحصار جوجه یکروزه بوقلمون در ماه های اخیر،  اظهار داشت: امیدوارم که شرکت های مجاز واردات جوجه بوقلمون از اول آبان ماه ورود  جوجه یک روزه تمام نر خارجی را آغاز و مشکلات ناشی از انحصار این نهاده اساسی و پر اهمیت کاسته شود.
نماینده تولبدکنندگان استان سمنان تصریح کرد: رقابت برسر فروش محصول های جدید وارداتی، قیمت جوجه بوقلمون را به نفع تولید کننده شکسته و با تنوع منابع تامین کننده جوجه یک روزه کیفیت آن نیز بالا برود.
به گزارش ITPNews، هم اکنون حدود 244 واحد پرورش بوقلمون مجاز و دارای پروانه بهره برداری در حال فعالیت در این صنعت می باشند و 322 واحد دیگر نیز مجوز تاسیس از وزارت جهاد کشاورزی دریافت نموده و در مراحل 0 تا 70 درصدی اجرای طرح قرار دارند. بنظر می رسد تا 6 ماه – 1 سال آینده ظرفیت این صنعت به 2 برابر افزایش یابد. با چنین حجمی از تولید و تعداد واحدهای فعال، برنامه ریزی و توجه به مشکلات صنعت بوقلمون کشور از سوی مسئولین و تشکل های ذیربط ضروری است تا شاهد تکرار مشکلات این چنینی نباشیم.



 
نظرات شما
  •  

    سعید ازادی گفت : ۹۴/۰۷/۱۳

    ممنون از اصلاع رسانی درصنعت بوقلمون

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com