ایران ۲۸ آبان تا ۲ آذر میزبان اجلاس بهداشت جهانی دام می‌شود

ایران ۲۸ آبان تا ۲ آذر میزبان اجلاس بهداشت جهانی دام می‌شود
بیست و هفتمین اجلاس کمیسیون منطقه‌ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام به میزبانی ایران از 28 آبان تا 2 آذر در هتل اسپیناس تهران برگزار می‌شود.
سید محسن دستور در مورد این اجلاس اظهار داشت:26 کشور مهم و پیشرفته در حوزه دامپزشکی برای حضور در این اجلاس ثبت نام کرده‌اند و تا آخر هفته جاری هم مهلت ثبت نام است که پیش‌بینی می‌شود حضور کشورها بیشتر شود.
وی گفت: از کشورهای عضو سازمان اکو هم دعوت شده تا در این اجلاس شرکت کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این اجلاس با هدف ارتقاء بهداشت دام کشورهای عضو، پیگیری سیاست های منطقه‌ای سازمان بهداشت دام، کنترل بیماری‌ها، هماهنگی و همکاری کشورهای عضو برگزاری می‌شود.
وی افزود: در روز دوم این اجلاس نیز گزارش بیماری‌ها از سوی کشورهای عضو که موظف به ارائه به موقع آن هستند بررسی می‌شود.
وی گفت: در این اجلاس دبیر مجمع کشورهای عضو(OIE) رئیس منطقه‌ای اجلاس که فردی ژاپنی است، مسولان دامپزشکی فائو، نمایندگان سازمان بهداشت جهانی دام، نمایندگان فائو، و نمایندگان اتحادیه اروپا در این اجلاس حضور می‌یابند.
وی افزود: در حاشیه اجلاس گزارشی از وضعیت بهداشت دام کشورمان ارائه می‌شود، نشست‌های جداگانه‌ای با برخی از این کشورها برگزار شده و زمینه‌های همکاری را بررسی می‌کنیم.
وی گفت: همچنین دبیر کل سازمان بهداشت جهانی دام دیداری با وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت امور دام خواهد داشت.
دستور گفت: همچنین در حاشیه اجلاس جشنی با حضور مسولان به مناسبت آغاز 250 امین سال آغاز آموزش دانشکده کشاورزی همزمان با سال 2012 که سال جهانی دامپزشکی است برگزار می‌شود.
دلیل انتخاب میزبانی ایران چه بود،وی ‌گفت: این اجلاس دوسالانه است و در آخرین اجلاس دو سال پیش در ژاپن به دلیل ظرفیت‌‌های بالای ایران در رعایت بهداشت دام و بر اساس رای‌گیری از اعضاء، میزبانی امسال به ایران واگذار شد.
میزبانی ایران چه مزیتی را برای کشور ایجاد می‌کند، دستور گفت:گسترش روابط و اطلاعات بین کشورها و باور افکار عمومی به رعایت بهداشت دامی در کشور و به تبع آن زمینه‌ مناسب برای تسهیل واردات و صادرات خواهد بود.
وی افزود: در زمینه تجارت جهانی هم مسئول تجارت دام و فراورده‌های دامی سازمان بهداشت جهانی است و این اجلاس می‌تواند زمینه حضور ما را در بازارهای جهانی پررنگ کند.
دستور ادامه داد: به علاوه برگزاری این اجلاس در زمینه تبادل اطلاعات علمی و آموزشی می‌تواند کمک شایانی به ارتقاء وضعیت بهداشتی دام در کشور داشته باشد.
دستور همچنین در پاسخ به سوال فارس تصریح کرد: حضور گسترده کشورها در این اجلاس نشانگر بی‌تاثیری تحریم و بی‌توجهی کشورها به این مسئله است.
سازمان بهداشت جهانی دام دارای 178 کشور عضو است که کشور ما از سال 1328 شمسی بر اساس مصوبه هیئت وزیران عضو شده، بین دولتی است و مسولیت بهبود و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت حیوانات کشورهای عضو را به عهده دارند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com