بازدید فنی بیش از یک میلیون لاشه دام و طیور در مازندران

بازدید فنی بیش از یک میلیون لاشه دام و طیور در مازندران
مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت:در تعطیلات نوروزی امسال،یک میلیون و 153 هزار و 786 لاشه دام و طیور کشتاری در استان توسط کارشناسان مورد بازدید فنی قرار گرفت.
مختاری افزود:کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان در طول ایام تعطیلات نوروزی با تشکیل 34 اکیپ ثابت و سیار روزانه از 10 هزار و 748 مرکز تولید، بسته‌بندی، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی در سطح استان بازدید و کارشناسی کردند.
وی تصریح کرد: در این بازدید‌های انجام شده به دلیل دارا نبودن شرایط بهداشتی در نگهداری و عرضه محصولات غذایی دو واحد پلمب شد و 24 فقره پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
مدیر کل دامپزشکی مازندران بااشاره به اینکه در این بازدیدها 19 هزار و 250 کیلوگرم از انواع محصولات غذایی به دلیل آلودگی‌های ظاهری، ارگانولپتیکی و یا به دلیل دارا نبودن شرایط بهداشتی مانند تاریخ تولید و انقضاء از چرخه مصرف انسانی خارج شدند،گفت: یک میلیون و 153 هزار و 786 لاشه دام و طیور کشتاری در استان این ایام توسط کارشناسان مورد بازدید فنی قرار گرفت که این تعداد یک میلیون و 143 هزار و 594 قطعه طیور گوشتی، 2 هزار و 468 لاشه گاو و گوساله و 7 هزار و 724 لاشه گوسفندی را شامل می‌شود.
مختاری از جمله مراکزی که مورد بازدید کارشناسان دامپزشکی قرار گرفت را قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، کارخانجات لبنی، بسته‌بندی و سردخانه‌ها و رستوران‌ها برشمرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com