بازدید مدیرکل دامپزشکی خوزستان از کارخانجات دام وطیور

بازدید مدیرکل دامپزشکی خوزستان از کارخانجات دام وطیور
مصطفی کنارکوهی در بازدید از یکی از کارخانه‌های خوراک دام و طیور اهواز که به همراه رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز صورت گرفت، بر سلامت غذا "از مزرعه تا سفره" و برنامه‌های سازمان دامپزشکی جهت نظارت، کنترل و ممیزی بر کارخانه‌ها و بالا بودن کیفیت محصولات تولیدی تحت نظارت دامپزشکی تاکید کرد.
وی نظارت بر روند تولید خوراک دام، طیور و آبزیان را از وظایف این اداره عنوان کرد و اظهار داشت: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار بوده و کارشناسان دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی، تولید کارخانه خوراک دام و طیور استان را بازرسی می نمایند.
کنارکوهی افزود: کارشناسان اداره کل دامپزشکی تمام مراحل تهیه مواد اولیه، نگهداری، حمل و نقل، تولید، توزیع و عرضه را برابر ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان به اهمیت ترکیبات مورد استفاده در جیره غذایی دام و طیور و نقش آن در کیفیت گوشت و شیر و سایر محصولات تولیدی دام اشاره و اذعان کرد: محصولات کارخانه‌های خوراک دام به صورت روتین بازدید، نمونه‌برداری و آزمایش می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه در تولید، توزیع و عرضه خوراک مورد نیاز دام، طیور و آبزیان مشکلات بهداشتی بوجود بیاید، احتمال بروز مخاطرات بهداشتی، بیماری‌ها و همچنین کاهش بازدهی تولید در صنعت پرورش وجود دارد.
مصطفی کنارکوهی در پایان از دامداران خواست خوراک دام و طیور مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com