بازدید معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران ازدامداران عشایری استان ایلام

بازدید معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران ازدامداران عشایری استان ایلام
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام با اعلام این خبر گفت : مهندس قدمی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به اتفاق معاون برنامه ریزی استانداری ، معاون امور عمرانی استانداری و مدیرکل بحران استانداری – فرماندار ایلام – مدیرکل امور عشایری استان و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی در منطقه عشایری متلوان حضور و در جریان مشکلات عشایر و دامداران منطقه قرار گرفت .
مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به وقوع پدیده خشکسالی در سنوات اخیر ، فعالیت های دامپزشکی استان را جهت کاهش عوارض ناشی از خشکسالی در جمعیت دامی استان تشریح نمود .
دکتر پیرانی گفت : در استان حدود 2 میلیون راس گوسفند و بز  وجود دارد  که حدود 60 درصد آن متعلق به جامعه عشایری است و 25 هزار خانوار  در استان به امر پرورش و نگهداری دام اشتغال دارند و دامپزشکی با اجرای طرح های مبارزه با انگل های داخلی دام و خورانیدن دارو و سمپاشی بدن دام و جایگاه نگهداری دام و واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام  بصورت رایگان درصدد کاهش عوارض ناشی از خشکسالی است .
وی خواستار اختصاص اعتبار به امور عشایری جهت تداوم فعالیت آبرسانی و کمک به توزیع علوفه با قیمت یارانه ای در بین عشایر و تخصیص اعتبار به دامپزشکی جهت تداوم فعالیت های مربوط به پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار دامی در جمعیت دامی استان بویژه دام عشایر شد .
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با قدردانی از فعالیت های انجام پذیرفته برای کاهش عوارض ناشی از خشکسالی قول مساعد دادند که موضوع تخصیص اعتبارات لازم و کافی به دامپزشکی را در جلسه ای که در تهران تشکیل خواهد شد پیگیری نمایند .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com