برآورد کاهش بهای مواد غذایی در دهۀ آتی

برآورد کاهش بهای مواد غذایی در دهۀ آتی
طبق آخرین گزارشات ارائه شده از سوی مرکز آمار و اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی سازمان فائو ، برداشت قوی محصول کشاورزی ، تولید بیشتر و رشد تدریجی تقاضای بین الملل منجر به کاهش تدریجی قیمت واقعی محصولات کشاورزی در دهۀ آتی خواهد شد.
چشم انداز سازمان فوق الذکر برای معاملات کشاورزی در سال 2014 – 15 میلادی با رشد تدریجی بیشتر از دهۀ پیش ، اما تولید و مصرف ثابت همراه است .
بر اساس این گزارش، کشورهای در حال توسعه همراه با رشد جمعیت ، رشد درآمد سرانه ، و شهرنشینی با تغییرات اساسی در رشد تقاضا مواجه گردند. انتظار می رود که قیمت گوشت و فراورده های لبنی در مقایسه با محصولات کشاورزی بالاتر باشد و در میان محصولات کشاورزی ، بهای درشت دانه ها و دانه های روغنی مصرفی برای خوراک دام ، با افزایش بیشتری همراه است.
این گزارش حاکیست ، تقاضای بالا برای کنجاله های پروتئینی منجر به افزایش تولید دانه های روغنی و متعاقباً رشد سوددهی می گردد ؛ این امر به ویژه در بخش تولید سویای برزیل محسوس تر است.
انتظار می رود تولیدات گوشت همزمان با کاهش بهای خوراک بهبود یافته و سوددهی مجدد را به این صنعت که طی دهۀ پیش متأثر از قیمت های بی ثبات بوده ، برگرداند . پیش بینی می شود که صادرات تولیدات لبنی در میان 4 منطقۀ مبدأ اصلی یعنی : زلاندنو ، اتحادیۀ اروپا ، ایالات متحد ، و استرالیا که رشد تقاضای داخلی محدود است ، تقسیم شود. 
برآورد می شود کشاورزی برزیل با افزایش تولید و بازدهی محصول ، تغییر کاربری چراگاهها به زمین زراعی و تولید بیشتر محصولات دامی، رشد و توسعه یابد. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com