بزرگترین معضل دامداران متعادل و متناسب نبودن قیمت‌ تولید و عرضه شیر است

بزرگترین معضل دامداران متعادل و متناسب نبودن قیمت‌ تولید و عرضه شیر است
مسئول انجمن صنفی گاوداری‌های صنعتی استان فارس گفت: بزرگترین معضل دامداری‌ها در سطح استان فارس و حتی کشور، متعادل و متناسب نبودن قیمت‌های تولید و عرضه شیر است.
فرزاد استخری امروز در حاشیه همایش مدیریت عرضه شیر در جمع خبرنگاران، گفت: 5 ماه قبل دولت قیمت شیر را به‌ازای هر کیلو 1440 تومان در محل درب گاوداری‌ها تعیین کرده است اما کارخانه‌های لبنی از این قیمت تبعیت نکرده و شیر را به‌قیمت یک هزار و 100 تومان خریداری می‌کنند.
این فعال صنعت گاوداری‌، خاطرنشان کرد: دولت برای ایجاد تعادل بین قیمت‌ها، حدود 15 درصد به قیمت فروش محصولات لبنی اضافه کرد که این درصد از همان 5 ماه قبل از سوی کارخانه‌های لبنی اعمال شد، اما تولیدکنندگان محصولات لبنی شیر را حتی پایین‌تر از قیمت 5 ماه قبل از گاوداری‌ها خریداری می‌کنند!
او با بیان اینکه قبل از این قیمت هریک کیلو شیر گاو با توجه به بار میکروبی و میزان چربی، 1200 تومان بود اما اکنون به 1100 تومان کاهش یافته است! گفت: این موضوع با توجه به افزایش حدود 2 برابری هزینه نهاده‌ها، موجب ضرر و زیان گاوداری‌ها و به سمت رکود و تعطیلی رفتن این صنعت شده است.
مسئول انجمن صنفی گاوداری‌های صنعتی استان فارس گفت: امروز شاهد تعطیل شدن برخی از گاوداری‌ها خصوصا گاوداری‌ها کوچک در سطح استان هستیم و ادامه این روند، مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد کرد.
استخری با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان خرده در عرصه تولید شیر بتدریج از مدار تولید خارج شده‌اند، گفت: خیلی طول نمی‌کشد که شیر در انحصار گروهی معدود از تولید کنندگان که توان بالا دارند در خواهد آمد آنوقت کارخانه‌های لبنی باید برای تامین نیاز خود، تلاش و هزینه چند برابری داشته باشند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com