بسیج از تولید غذای دام و طیور حمایت می کند

بسیج از تولید غذای دام و طیور حمایت می کند
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امنیت غذایی و خودکفایی کشور در تأمین غذا از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی است و نباید بگذاریم دشمن با قیمت ارزاق ما بازی کند.
سردار محمدرضا نقدی در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت و جهادی استان کرمان که با حضور فرمانده سپاه ثارالله، فرماندهان نواحی بسیج، استاندار، فرمانداران و مدیران استانی در محل استانداری کرمان برگزار شد افزود: از مهم‌ترین مشکلاتی که امروز پیش روی تولید دام، طیور و آبزیان کشور است، وابستگی تولید این محصولات به واردات غذا و نهاده‌های دامی از خارج کشور است که از یک طرف باید نفت خام فروخته تا دلار به دست آوریم و خارجی‌ها هم ناز کنند و بگویند نمی‌خریم چون تحریم هستیم و بعد این دلار را برای خرید غذای مرغ و ماهی به خارج بدهیم و آنها باز هم ناز کنند و بگویند نمی‌فروشیم چون تحریم هستید.
وی با اشاره به مشکل بیکاری در کشور بویژه برای جوانان اظهار کرد: چگونه با منت، میلیون‌ها تن مواد غذایی از خارج وارد کنید در حالی که ظرفیت آب و خاک کشور می‌تواند غذای بیش از 200 میلیون نفر را تامین کند؟
نقدی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فراموش شده و قابل بکارگیری در این زمینه تاکید کرد و ادامه داد: بخش زیادی از این مشکل با این روش حل می‌شود که میلیون‌ها تن ضایعات مواد کشاورزی و دامی کشور به سادگی قابل تبدیل به مواد غذایی برای دام و طیور است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: انبوه میوه‌جات و سبزیجات در زباله میدان‌های تره‌بار، ضایعات کارخانجات مواد غذایی، دورریز رستوران‌ها، قصابی‌ها، ماهی‌فروشی‌ها، صدها هزار تن ضایعات نیشکر، حیوانات دریایی غیرقابل مصرف که به تور صیادها می‌افتند، شاخ و برگ هرس شده بسیاری از درختان، شلتوک برنج و امثال آن بخش اعظم اینگونه ضایعات است که در هر محلی وجود دارد و بسیاری از آنها به عنوان زباله، محیط زیست را تخریب می‌کند حال آنکه با ساده‌ترین ابزار و امکانات می‌تواند قابل تبدیل به غذای دام و طیور باشد.
به گزارش ایسنا، نقدی این امر را سبب جلوگیری از واردات سالانه چند میلیون تن غذای دام و طیور از خارج عنوان کرد و گفت: این واردات که به اهرم تحریم و اهرم مفسدان اقتصادی برای بالا بردن قیمت گوشت و مواد غذایی تبدیل شده است بدین وسیله می‌تواند مهار شود؛ بنابراین بسیج طرح بزرگی را برای این امر در دست دارد تا از تولید غذای دام و طیور به صورت محلی که در شهرستان‌ها از ضایعات کشاورزی و دامی همان شهرستان تولید می‌شود حمایت کند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: در حال حاضر فقط بخش اندکی از این ضایعات در شهرهای بزرگ مثل تهران بهره‌برداری می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com