بیش از 27 تن فرآورده دامی آلوده در جهار محال و بختیاری معدوم شد

بیش از 27 تن فرآورده دامی آلوده در جهار محال و بختیاری معدوم شد
حمید مهری اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 11 هزار و 630 بازدید از سطح واحدهای عرضه فرآورده‌های گوشتی در این استان صورت گرفته است که در نتیجه این بازدیدها فرآورده‌‎های دامی آلوده کشف و معدوم شد.
وی افزود: این اداره‌کل در تمام طول سال نهایت تلاش خود را برای عرضه محصولات سالم با کیفیت گوشتی به مردم بکار بسته است، که در این میان همکاری مردم در راستای برخورد با متخلفان نیز می‌تواند تکمیل کننده اهداف این اداره‌کل باشد.
مهری تعداد واحدهای مربوط به درمان دام در این استان را 39 دفتر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 13 دفتر به‌صورت پاره وقت و 26 دفتر نیز به‌صورت تمام وقت به دامداران این استان خدمات رسانی می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تعداد مراکز مایه‌کوبی غیر دولتی این استان را 17 مرکز برشمرد و گفت: در هر مرکز مایه‌کوبی به‎طور متوسط حداقل پنج نفر در حال فعالیت هستند.
مهری در ادامه افزود: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون افزون بر 6 میلیون و 424 هزار و 725 نوبت رأس دام در این استان علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شد.
وی اظهار داشت: از این تعداد بیش از یک میلیون و 887 هزار و 360 هزار رأس گوسفند و بز، 14 هزار و 385 رأس گاو و 3 هزار و 495 رأس تک سمی علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.
مهری با بیان اینکه این بیماری می‌تواند به انسان‌هایی که با حیوانات آلوده و یا بافت آلوده حیوانی سروکار دارند، سرایت کند، گفت: میکروب این بیماری می‌تواند به عنوان سلاح بیولوژیک مورد استفاده قرار گیرد که تولید آن نیز نسبتاً آسان است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد این اداره‌کل در راستای مبارزه با بیماری‌های دامی گفت: همچنین امسال افزون بر 856 هزار و 735 هزار رأس بز و یک میلیون و 10 هزار رأس گوسفند علیه بیماری آبله مایه‌کوبی شدند.
مهری واکسیناسیون یک میلیون و 800 هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آنتروسکمی را از دیگر اقدامات دامپزشکی استان برشمرد و گفت: مایه‌کوبی 425 هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری قانقاریا، واکسیناسیون بیش از 11 هزار و 790 رأس گوسفند علیه بیماری تب برفکی و مایه‌کوبی 28 هزار و 387 رأس گاو علیه بیماری تب برفکی از دیگر اقدامات دامپزشکی این استان به‌‎ شمار می‎رود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com