بیماریهای واگیردار طیور در سمنان با ۲۳میلیون دز واکسن کنترل شد

بیماریهای واگیردار طیور در سمنان با ۲۳میلیون دز واکسن کنترل شد
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای اداره کل دامپزشکی استان سمنان از کنترل بیماری های واگیردار طیور در واحدهای پرورشی گوشتی استان با ۲۳میلیون دز واکسن خبر داد.
علی جاویدپور اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال ۹۵ به میزان ۲۲ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۸۸۰  دز واکسن کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیردار طیور در واحدهای پرورشی گوشتی مصرف شده است.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون یکی از راه های کنترلی و پیشگیرانه بیماری ها محسوب می شود، گفت: توجه به اصول امنیت زیستی و دستورالعمل های بهداشتی – قرنطینه ای و اجرای برنامه ها و توصیه های دامپزشکی برای جلوگیری از بروز تلفات و خسارات احتمالی در واحدهای پرورشی حائز اهمیت است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان سمنان  اضافه کرد: در سه ماهه اول سال جاری تعداد پنج میلیون و ۶۹۹ هزار و ۹۷۰ قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و به تمام بهره برداران توصیه کرد قبل از هرگونه فعالیت، مجوز جوجه ریزی بهداشتی را اخذ و از ورود غیرضروری وسایل نقلیه و افراد به داخل واحد جداً خودداری کنند و در صورت هرگونه تلفات غیرعادی مراتب را به کارشناس صندوق بیمه، دکتر دامپزشک فارم و اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه اعلام کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com