تامین علوفه از مشکلات جدی دامداران مازندران

تامین علوفه از مشکلات جدی دامداران مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با وجود اینکه مازندران رتبه 2 تولید علوفه را در کشور داراست، متاسفانه تامین علوفه از مشکلات جدی دامداران استان است.
رضا عظیمی خاطرنشان کرد: هدفمان بر این است تا با اجرای یک طرح در طول 3 سال به خودکفایی در تولید علوفه برسیم. توسعه نیافتن کیفی صنعت طیور از جمله مشکلاتی است که بخش کشاورزی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی، آموزش بخش کشاورزی را از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان اعلام کرد و افزود: قصد داریم به جای اینکه کشاورزان از کود و سم استفاده کنند دانش کشاورزی را در بین آنها افزایش دهیم تا تولید محصول سالم و ارگانیک را سرلوحه کار خود قرار دهند.
عظیمی، کشاورزی مازندران را یک سر و گردن بالاتر از کشاورزی کشور دانست و اظهار کرد: ظرفیت‌های خالی بسیاری در بخش کشاورزی استان وجود دارد که باید بالفعل برسد که این امر نیازمند تامین اعتبارات عمرانی دولتی است.
وی ادامه داد: جذب اعتبارات دولتی به بخش کشاورزی سبب اجرایی شدن طرح‌هایی که در سند توسعه نام برده شده خواهد شد که در این صورت شاهد تحول عظیمی در بخش کشاورزی خواهیم بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پروژه GIS در مازندران، خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح سبب به روز شدن یافته‌های بخش کشاورزی می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com