تب برفکی میادین دواب میاندوآب را به تعطیلی کشاند

تب برفکی میادین دواب میاندوآب را به تعطیلی کشاند
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: به علت شیوع بیماری تب برفکی میادین دواب این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
اسلام رجبی افزود: به منظور کنترل بیماری تب برفکی و جلوگیری از شیوع آن، تمامی میادین سنتی دواب در میاندوآب تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
وی اضافه کرد: چند راس دام در واحدهای دامپروری این شهرستان به علت ابتلا به این بیماری تلف شده است که برای جلوگیری از شیوع آن اقدامات کنترلی از جمله ضدعفونی و مایه کوبی دام ها در حال انجام است.
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: ممنوعیت خرید و فروش دام و فعالیت میادین این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و در صورت مشاهده افراد متخلف با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی بیان کرد: تب برفکی یک بیماری واگیردار، عفونی و گاهی کشنده ویروسی بوده و دارای علائم تب، بی اشتهایی، سوزش و زخم زبان در دام های سنگین و ایجاد لنگش و دارای ضایعاتی در ناحیه پستان در دام های سبک می باشد.
رجبی گفت: واکسیناسیون یکی از موثرترین راه ها برای کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری بوده و حمل و نقل غیر بهداشتی دام و تامین دام از مناطق آلوده موجب گسترش آن می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب به دامداران توصیه کرد تا کنترل کامل این بیماری در منطقه از هر گونه حمل و نقل دام ها خودداری کنند و در صورت مشاهده علایم بیماری ضمن جداسازی دامهای بیمار، مراتب را به اطلاع شبکه دامپزشکی برسانند.
در شهرستان میاندوآب 80 هزار راس دام سنگین و 350 هزار راس دام سبک وجود دارد و سالانه بیش از 100 هزار تن شیر و پنج هزار و 500 تن گوشت قرمز از واحدهای دامداری صنعتی و سنتی این شهرستان تولید می شود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com