تب کریمه کنگو دوباره خبرساز شد

تب کریمه کنگو دوباره خبرساز شد
تب کریمه کنگو که یک بیماری واگیردار مشترک بین انسان و دام و طیور است و طی یکی دو سال اخیر وارد کشور شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، دوباره خبر ساز شد.
به منظور جلوگیری از ورود دام و طیور آلوده به بیماری‌های واگیردار به کشور، دوره آموزشی آشنایی با بیماری تب کریمه کنگو برای کارکنان گمرک سرخس برگزار شد.
رضا راستی مدیرکل گمرک سرخس، در این‌باره گفت: باتوجه به اهمیت آموزش درخصوص بیماری‌های مشترک واگیردار بین انسان و دام و طیور در مرزهای شرقی کشور، دوره آموزش آشنایی با تب کریمه کنگو با حضور کارشناس شبکه بهداشت شهرستان سرخس و کارکنان گمرک این شهر در سالن آموزش گمرک برگزار شد.
تب خونریزی‌دهندهٔ کریمه-کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده‌است که ازطریق گزش کنه ویا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
بیماری اولین بار در سال 1944 در کریمه اوکراین شرح داده شد ونام تب خونریزی دهنده برای آن اعلام گردید. در سال 1969 معلوم شد پاتوژن ایجاد کننده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مشابه همان بیماری است، که در سال 1956 در کنگو مشاهده گردیده‌است ازاین رو ارتباط این دو مکان و بیماری باعث اسم فعلی شد. CCHF در انسان بیماری شدیدی همراه با مرگ و میر حدود 30 ٪ ایجاد می‌کند و شیوع بیمارستانی آن نیز بسیار بالا می‌باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اردیبهشت سال گذشته از مراجعه پنج مورد مشکوک به تب کریمه کنگو به مراکز بهداشتی و درمانی در هرمزگان خبر داده بود.

 
نظرات شما
  •  

    داغدار ورشكسته گفت : ۹۲/۰۲/۲۰

    هر چه هست با واردات گوشتي كه دولت براي حمايت از مصرف كننده و ضربه زدن به توليد كننده وارد مي شود...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com