تعاونی‌های کشاورزی را در کشور تقویت می‌کنیم

تعاونی‌های کشاورزی را در کشور تقویت می‌کنیم
مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشور گفت: تجمیع کشاورزی خرد و ایجاد بنگاه‌های بزرگ و تقویت تأسیس تعاونی‌های کشاورزی با توجه به زیرساخت‌های موجود در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
حسین صفایی ظهر امروز یکشنبه در دیدار با استاندار قزوین اظهار داشت: در حال حاضر هیچ قانونی بر اصلاح ساختار کشاورزی مدیریت نمی‌کند و عملکرد نهادهای حامی بخش کشاورزی در سال ۹۵ موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.
صفایی گفت: ۵۲ درصد زمین‌های کشاورزی زیر ۲ هکتار است و وجه غالب کشاورزی کشور دچار خرده پایی شده است و با این امر کشاورزی ما در شرایط سنتی اداره می‌شود.
صفایی افزود:در طول ۱۰ سال گذشته بیش از یک‌میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به‌عنوان منابع تولید به علت تغییر کاربری یا شوری خاک از چرخه تولید خارج‌شده است.
وی تصریح کرد: تعاونی تولید باهدف جمع‌کردن مالکیت‌های خرد درصدد کمک به بهره‌برداران برای تولید است و لذا با توجه به بهره‌وری پایین زمین‌های کشاورزی، مالکان خرد باید متقاعد و متحد شوند با یکپارچه‌سازی اراضی خود، در چرخه تولید نقش مؤثر ایفا کنند.
مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشور گفت:بایستی صاحبان صنایع را کمک کنیم تا زمین‌های کشاورزی احداث کنند چون امکان تولید زمین در ایران وجود ندارد و هیچ بانکی برای خرید زمین کشاورزی اعتبار نمی‌دهد.
صفایی ادامه داد:متأسفانه امکان گسترش کشت و صنعت وجود ندارد در خصوص سهامی زراعی نیز می‌توان مالکیت‌ها لغو و تبدیل به سهام کرد تا این شرکت‌ها به نمایندگی از کشاورزان زمین‌های کشاورزی را خریداری کنند ولی این امر نیز عملاً با مشکلاتی مواجه خواهد بود.
وی افزود:ما مدیران با زیرساخت‌های موجود تنها بایستی به ایجاد تعاونی‌های کشاورزی توجه کنیم و حمایت از کشت و صنعت نیز با حمایت بانک‌ها امکان‌پذیر است و اگر این امر امکان‌پذیر نشد بهترین راه نیز ایجاد این‌گونه تعاونی‌ها در بخش کشاورزی است.
صفایی بیان کرد: برطرف شدن مشکل ثبت شرکت‌ها نیز اگر بر اساس قانون صورت گیرد در راستای تسهیل فضای کسب‌وکار مؤثر خواهد بود
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com