تعیین جنسیت جنین مرغ صنعتی یک گام به موفقیت نزدیک شد

تعیین جنسیت جنین مرغ صنعتی یک گام به موفقیت نزدیک شد
پژوهشگران آلمانی اعلام کردند که سال آینده آزمایش موفقیت آمیز تجاری اجرا خواهد شد تا بتوان جنسیت جنین مرغ صنعتی را تعیین نمود.
این روش که توسط دانشمندان در دانشگاه تکنولوژی شهر درسدن آلمان و دانشگاه لایپزیگ انجام شده است، از روش طیف بینی برای تعیین جنسیت جنین تخم مرغ استفاده کرده است. این روش می تواند جایگزین روش معمول جوجه کشی و کشتن جوجه های نر یک روزه شود که اعتراض گروه های مصرف کنندگان را به دنبال داشت.

افزایش فشار برای تعیین جنسیت جنین

در آلمان فشار برای اجرای این روش افزایش زیادی داشته است؛ وزارت کشاورزی آلمان 3.04 میلیون یورو برای تعیین جنسیت جنین در تخم مرغ اختصاص داده است. استفان لو فول، وزیر کشاورزی فرانسه نیز در ماه آوریل اعلام کرد که در همان منطقه بیش از 3.9 میلیون یورو به این امر اختصاص خواهد داد.
دکتر جرالد اشتاینر، یکی از دست اندرکاران این پروژه، اظهار داشت که این تست بدین گونه است که سوراخ کوچکی بالای تخم مرغ با اشعه لیزر ایجاد می شود.  طیف بینی فروسرخ برای تعیین جنسیت جنین و براساس محتویات دی ان ای آن انجام می شود که تقریبا در جوجه های نر 2 درصد بیشتر است. دکتر اشتاینر اظهار داشت:" تفاوت میان جنین نر و ماده با چشم قابل مشاهده نیست، اما اگر کامپیوتر برای این کار برنامه ریزی شده باشد امکان پذیر است.

تعیین جنسیتی با 95 درصد دقت

دکتر اشتاینر در ادامه صحبت های خود اظهار داشت که در حال حاضر در کمتر از یک دقیقه می توان جنسیت هر تخم مرغ را با 95 درصد دقت تعیین نمود. اگر تشخیص داده شود که جنسیت جنین ماده استٰ سوراخ ایجاد شده توسط لیزر به حالت اولیه باز می گردد و به ماشین جوجه کشی بازگردانده می شود. انتظار می رود که ماشین تعیین جنسیت سال آینده وارد بازار شود.
گری فورد، مشاور در زمینه مرغداری در اتحادیه ملی کشاورزان آمریکا، اعلام کرد که پژوهش در تعیین جنسیت جنین درون تخم مرغ برای افراد سراسر دنیا جالب بود. وی افزود: " کانادایی ها روشی یافته اند که در ساعت 3000 تا 5000 تخم مرغ را تعیین جنسیت می کند".
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com