تلاش برای ریشه کنی کامل سالمونلا

تلاش برای ریشه کنی کامل سالمونلا
از ابتدای سال 1970 که سالمونلا به عنوان شایع ترین علل مسمومیت های غذایی شناخته شد ، تخم مرغ به عنوان یکی از عوامل اصلی انتقال این باکتری به انسان به شمار می رود . تخم‌مرغ به طور طبیعی طوری ساخته شده‌است که حفاظ مؤثری (پوسته) در برابر ورود هر چه زیان‌بار از جمله میکروب‌ها دارا است و بنابراین داخل تخم‌مرغ هنگام تولد آن بطور طبیعی استریل است بنابراین در مواردی که تخم مرغ آلوده به سالمونلا درون بسته بندی وجود دارد نمیتوان آن را با شستشو ساده از بین برد . 
شیوع این بیماری در اوایل دهه 1990 و ابتدای 2000 به بالاترین میزان خود رسید . قوانین تصویب شده اتحادیه اروپا در مورد مرغ های تخمگذار ، تخم مرغ و فرآورده های آن ، نقش مهمی در کاهش جدی بیماری سالمونلا ایفا کرد زیرا سالمونلا از طریق مصرف تخم مرغ به انسان انتقال می یابد . کشورهای عضو بر اساس این قوانین به اقدامات نظارتی و کنترل عامل بیماریزا ملزم شدند .
در خصوص مرغ های تخمگذار ، حداکثر میزان ابتلا به سالمونلای نوع Enteritidis and Typhimurium در هر ایالت ، 2 درصد اعلام شد و این میزان برای تخم مرغ ها در محصولات خرده فروشی صفر در نظر گرفته شده است . از آنجاییکه برای نمونه برداری و تشخیص این باکتری با محدودیت مواجه هستیم ، رسیدن به میزان صفر درصد بسیار مشکل است زیرا هیچ روش کنترل کننده ای وجود ندارد که حذف سالمونلا از مرغ های تخمگذار و یا تخم مرغ را تضمین کند . باید به این نکته توجه کرد که رسیدن به میزان صفر درصد واقع بینانه نیست و بهتر است به جای آن از عنوان" ریسک قابل قبول " استفاده شود .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com