تلاش برای کاهش قیمت جو تا سطح قیمت‌های جهانی

تلاش برای کاهش قیمت جو تا سطح قیمت‌های جهانی
دولت 250 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از دامداران تصویب کرده که در مرحله نخست 100 میلیارد تومان آن قرار است زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی و توسط اتحادیه سراسری دامداران برای واردات علوفه و توزیع بین دامداران هزینه شود.
یک دامدار ورامینی 11 آبان سال جاری گفت: برای خرید جو ارزان به شرکتهای تعاونی شهرستان، اتحادیه‌های استان و حتی خود وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کردم و به نتیجه‌‌ای نرسیدم و آنها اظهار بی‌اطلاعی کردند.
روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی براساس گزارش معاونت تولید دامی توضیحی فرستاده که عینا در زیر می‌آید:
قیمت جو در دهه سوم مرداد ماه سال جاری و در فصل برداشت آن به حدود 4800 ریال در مبادی ورودی به کشور رسید که با اختصاص 1000 میلیارد ریال توسط سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها به صندوق حمایت از توسعه دامپروری و تولیدات دامی که متعلق به تشکل دامداران سراسر کشور است، بعنوان بانک عامل و تشکل‌های دامداران از جمله اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران بعنوان مجری، مقدار قابل ملاحظه‌ای جو وارداتی خریداری و به قیمت هر کیلو 3970 ریال نقد و 4000 ریال دو ماهه بین اتحادیه‌های دامداران استانی توزیع گردیده است. نتیجه این اقدام موجب شد که قیمت جو در بازار آزاد و مبادی ورودی با حدود 13 درصد کاهش به حدود 4200 ریال کاهش و تثبیت گردد.
وزارت کشاورزی اضافه کرد: در نظر است با افزایش میزان توزیع روزانه جو وارداتی سطح عمومی قیمت جو در مبادی ورودی کشور به حدود قیمت‌های جهانی آن کاهش یابد.
نظر دامدار ورامینی این بود که زمان و مکان توزیع جو ارزان اطلاع رسانی نشده است، اما در توضیح وزارت جهاد کشاورزی بدون اشاره به اطلاعات دقیق زمان، مکان و میزان توزیع دوباره تاکید شده: مقدار قابل ملاحظه‌ای جو وارداتی خریداری و توزیع شده است.
با توجه به اینکه با یکصد میلیارد تومان اعتباری که تخصیص یافته 2 میلیون و 500 هزار تن جو می‌توان خریداری و بین دامداران توزیع کرد که به گفته خود مسولان اتحادیه دامداران تاکنون تنها 30 هزار تن توزیع شده است بنابراین فرصت کافی برای اطلاع‌رسانی دقیق مراکز و زمان توزیع وجود دارد.
باید در نظر داشت که اکثر دامداران در روستاهای دوردست زندگی می‌کنند که عدم اطلاع‌رسانی دقیق و کلی‌گویی موجب سردرگمی آنها می‌شود.
 
کلمات کلیدی کاهش قیمت جو قیمت جو
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com