توزیع هر کیلوگرم مرغ تعاونی با نرخ 58 هزار ریال در خراسان شمالی

توزیع هر کیلوگرم مرغ تعاونی با نرخ 58 هزار ریال در خراسان شمالی
مدیر امور طیور، زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مرغ منجمد به نرخ تعاونی از قرار هر کیلوگرم 58 هزار ریال در فروشگاه‌های استان عرضه می‌شود.
حسین رضازاده اظهار کرد: اکنون هیچ‌گونه مشکلی برای تأمین مرغ موردنیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.
این مسئول در جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: 2 هزار و 500 تن گوشت مرغ منجمد نیز در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است و اکنون هیچ‌گونه کمبودی در این زمینه نداریم.
وی میزان مصرف گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان در این استان را حدود 900 تن عنوان کرد و افزود: از سویی حدود یک هزار تن تولید گوشت مرغ گرم را در استان در همین مدت داریم.
رضازاده در پاسخ به سوالی درباره میزان تولیدات گوشت سفید در استان طی امسال گفت: بیش از یک هزار و 850 تن گوشت مرغ در استان در همین مدت تولید شده است.
وی با اشاره به اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزون بر 45 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: بیش از 10 درصد در همین مدت در مرغداری‌های استان جوجه‌ریزی داشتیم که منجر به افزایش تولیدات گوشت سفید شده است.
مدیر امور طیور، زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین در پاسخ به سوالی در باره میزان جوجه ریزی‌های انجام شده در مرغداری‌های استان طی همین مدت، گفت: یک میلیون و 322 هزار قطعه جوجه‌ریزی در همین مدت در سطح مرغداری‌های استان انجام شده است.
وی افزایش تولیدات گوشت سفید در مرغداری‌های استان برای کاهش وابستگی به استان‌های هم‌جوار را از رویکردهای جهاد کشاورزی خراسان شمالی برشمرد.
سرانه مصرف مرغ در خراسان شمالی حدود 19 کیلو برای هر نفر اعلام شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com