توزیع واکسن جدید طیور توسط کمپانی دارویی MSD

توزیع واکسن جدید طیور توسط کمپانی دارویی MSD
واکسن دوگانۀ جدید نیوکاسل و MD تحت عنوان Innovax ND-SB توسط کمپانی دارویی MSD به تازگی و به منظور حفظ سلامت طیور در مقابل این دو بیماری در هند ارائه و توزیع شده است .
بیماری نیوکاسل در میان طیور یکی از پرهزینه ترین بیماری ها در جهان شناخته شده است . بسته به شدت این بیماری علائم کلینیکی آن هم از علائم تنفسی تا کاهش تخمگذاری و مرگ و میر متفاوت است .
در خصوص بیماری MD عموماً به دو گونه رویت می شود : گونۀ اول که کلاسیک هم به آن اطلاق می گردد طیور جوان (کمتر از 16 هفته) را بیمار می کند و منجر به فلج و مرگ و میر آنها می شود . نوع دوم آن در پرندگان بالای 16 هفته رویت می شود و منجر به تشکیل غدد در آنها می گردد و شدیداً کشنده است .
واکسن Innovax ND-SB به راحتی در جوجه کشی ها قابل توزیع و اجراست چه از طریق سیستم OVO و پس از 18 روز خواباندن تخم مرغ در دستگاه جوجه کشی و چه از طریق تزریق زیر پوستی به جوجۀ یک روزه .
طبق اظهارات Delair Bolis ، رئیس سلامت حیوانات MSD : "بهترین نکته در خصوص این واکسن این است که هیچگونه واکنشی پس از این واکسن از حیوان مشاهده نمی شود ، به دوز دوم احتیاجی ندارد و معمولاً نیاز حیوان به سایر واکسن ها را هم کم می کند. "

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com