تولید 37 درصد جوجه یک‌روزه کشور در مازندران

تولید 37 درصد جوجه یک‌روزه کشور در مازندران
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در مازندران گفت: 37 درصد از جوجه یک‌روزه کشور در مازندران تولید می‌شود.
حمزه درواری امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت صنعت طیور و نقش انجمن جوجه یک‌روزه در مازندران، اظهار داشت: مازندران 37 درصد از تولید جوجه یک‌روزه گوشتی کشور را تامین و رتبه نخست در این زمینه دارد.
وی افزود: مستقل شدن انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در استان امری ضروری بوده است.
این مسئول از فعالیت 186 واحد تولیدکننده جوجه یک‌روزه در مازندران اشاره کرد و افزود: انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با گذراندن مراحل قانونی و تشویق مسئولان و نمایندگان مجلس در مازندران شکل گرفت.
درواری با بیان اینکه تاکنون سایر تولیدکنندگان در مازندران از قبیل خوراک دام، کشتارگاه، مرغ گوشتی، جوجه کشی و ...  در قالب انجمن و یا در قالب تعاونی به صورت مستقل فعالیت می‌کردند، تصریح کرد:  تاکنون تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه به صورت دفتر نمایندگی فعالیت داشتند.
دبیر انجمن صنفی جوجه یک‌روزه در مازندران خاطرنشان کرد: با استقلال این انجمن در مواقع خاص و کمبود گوشت مرغ، مدیران استان‌ها از قدرت بیشتری برای اعمال برنامه‌های تولیدی و کنترل بازار برخوردار می‌شوند.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان نیز با احاله امر به تشکیلات خود در تهران نمی‌توانند از مسئولیت شانه خالی کنند.
درواری با اشاره به اینکه کنترل تولید جوجه یک‌روزه ضرورت دارد، بیان داشت: بازار تولید تابع عرضه و تقاضا است، با توجه به تجربیات گذشته، انجمن‌ها و تولید کنندگان در سطح کلان قادر به کنترل بازار نیستند.
وی افزود: وجود انجمن‌های استانی تغییری در معاملات نخواهد داشت و تا زمانی که چرخه‌های تولید نچرخد، شرایط  کنترل بازار تولید راحت نیست.
این مسئول به اهمیت حواله جوجه یک‌روزه اشاره کرد و گفت:  اجبار تولیدکننده به اخذ معرفی‌نامه از انجمن‌ها امری توافقی  بین وزارتخانه و انجمن است.
دبیر انجمن صنفی جوجه یک‌روزه در مازندران افزود: اگر تولیدکننده‌ای اصرار به عدم اجرای آن داشته باشد الزام آن محمل قانونی ندارد، بنابراین با توجه به رغبت تولیدکننده به تعیین نوع انجمن خود باید اقدام کرد.
درواری با بیان اینکه صدور حواله جوجه از مازندران از سوی انجمن این استان با رعایت تمامی پارامترهای وزارتخانه، کمک قابل توجهی به رصد کردن مراحل تولید و نظارت جامع بر آن دارد، اظهار داشت: در گذشته به دلیل وجود یک انجمن در تهران امکان نظارت کامل بر استان‌ها فراهم نبود اما به نظر می‌رسد با توجه به تاسیس انجمن در مازندران این شرایط از انحصار خارج شده است.
این مسئول افزود: در این صورت مجموعه انجمن‌های کشور برای ایجاد هماهنگی مبادرت به تاسیس کانون انجمن‌های صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه می‌کنند.
دبیر انجمن صنفی جوجه یک‌روزه در مازندران، خاطرنشان کرد: نظارت وزارتخانه از طریق ادارات کل بر انجمن‌های استانی اعمال می‌شود و نیز در سطح کلان بر کانون‌ها نظارت و ارزیابی می‌شود.
درواری با اشاره به اینکه وزرای جدید وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نیز موافقت خود را با استقلال انجمن مازندران در نامه دو تن از نمایندگان استان در مجلس  شورای اسلامی اعلام داشته‌اند، گفت: استاندار مازندران نیز به صراحت خواستار تقویت انجمن شده است.
انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه مازندران در سال 1391 تاسیس شد و امروز  با حضور مسئولان استانی سایت انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک‌روزه مازندران با عنوان جوما JOOMA.IR  راه‌اندازی شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com