تولید ۵۰ درصد واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توسط دانش‌بنیان‌ها

تولید ۵۰ درصد واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توسط دانش‌بنیان‌ها
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تامین ۵۰ درصد نیاز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شدند.

دکتر عباس جمالی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: با دستیابی به دانش پیشرفته ساخت واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شرکت، سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد این نیاز توسط این شرکت دانش بنیان تأمین کردیم.

وی با بیان اینکه خط تولید واکسن فوق حاد پرندگان این شرکت دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد، گفت: تاکنون، این واکسن در فارم های مادر و تخم گذار در سراسر کشور به طور گسترده مورد مصرف قرار گرفته که از لحاظ کیفی بازخورد بسیار مثبتی نیز دریافت شده است.

محقق انستیتو پاستور ایران ادامه داد: انطباق واکسن تولید داخل با ویروس در گردش منطقه یکی از مزایای این واکسن ساخت داخل است که حفاظت کاملی در تمامی گله‌های دریافت کننده این واکسن پدید آمده است، این در حالی است که تلفات گسترده‌ای در سطح جهان نظیر کشورهای ایالات متحده، انگلستان و ژاپن در اثر این بیماری در سال گذشته شاهد بوده ایم.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، در حال حاضر در این شرکت می‌توانیم صددرصد نیاز کشور به این واکسن را تأمین کنیم تا از میزان واردات چنین واکسنی به کشور جلوگیری شود.

مدیر این شرکت دانش بنیان تاکید کرد: امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال رشد تولید نام گذاری شده است امکان استفاده از تمام ظرفیت این شرکت فراهم آید.

محقق انستیتو پاستور ایران افزود: در حالی که تا ۲ سال پیش وارد کننده ادجوانت روغنی واکسن‌های طیور بودیم، در سال گذشته نزدیک به ۲۰ هزار کیلوگرم صادرات ادجوانت روغنی صورت گرفته است و عملاً گلوگاه تولید این محصول از سر راه کشور برداشته شده است.

جمالی خاطر نشان کرد: بنا داریم صادرات این ادجوانت را که در واکسن‌های مختلفی همچون این واکسن مورد استفاده قرار می‌گیرد، در سال جاری به بیش از ۵۰ تن برسانیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com