حاشیه سازی کارخانجات لبنی برای حفظ سودهای کلان

حاشیه سازی کارخانجات لبنی برای حفظ سودهای کلان
طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش 10 درصدی قیمت سه محصول لبنی در دولت تایید شده و اکنون درانتظار تصویب ستاد تنظیم بازار می باشد. این موضوع بحث های زیادی را در بین فعالان صنعت و مدعیان مدافع مصرف کننده به راه انداخته است که هر یک  آنها  این موضوع را به گونه ای تفصیر می کنند .
مهندس سید احمد مقدسی، رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران در گفتگو با ITPNews، می گوید:  از زمانی که هیئت دولت با افزایش قیمت 10 درصدی لبنیات به شرط خرید شیر به قیمت مصوب 1440 تومان موافقت کرد، صنایع لبنی با جوسازی علیه این تصمیم با عنوان های مختلفی همچون؛ عدم توان خرید مردم و کشش بازار، به دنبال حفظ حاشیه سود خود هستند.
وی افزود: اسفند ماه سال گذشته صنایع لبنی به شکل غیر قانونی 13/8 درصد محصولات خود را گران کردند بدون اینکه در قیمت خرید شیر از دامداران تغییری صورت دهند تا به این شکل سودهای کلانی را در صادرات از جیب دامدار و مصرف کننده ببرند.
وی ادامه داد: میانگین سرانه مصرف لبنیات در ایران برای هر فرد مبلغی حدود 250 هزار تومان می باشد که با این افزایش قیمت 10 درصدی به 270 هزار تومان خواهد رسید، این مقدار افزایش قیمت در عمل چندان بر روی بازار مصرف تاثیری نخواهد داشت اما به دلیل اینکه کارخانجات لبنی از این به بعد مجبور به خرید شیر به قیمت 1440 تومان می باشند و با افزایش قیمت خرید سودشان نیز کمتر خواهد شد به دنبال جو سازی بر علیه تصمیم دولت هستند.
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران گفت: طبق آمار مصرف سرانه نوشابه در ایران 4 برابر مصرف جهانی است، این مقدار مصرف بیشتر مربوط به قشر متوسط و پایین کشور می باشد، باید با اصلاح فرهنگ غلط  عادت غذایی مردم  آنها را آگاه کرده و به مصرف شیر و لبنیات تشویق کنیم و به کارخانجات لبنی اجازه ندهیم تا برای حفظ حاشیه سود خود بیش از این مردم را بازی داده و آنها را بهانه قرار دهند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com