حمایت از تولید کنندگان باعث ذخیره مطمئن گوشت مرغ در استان بوشهر شد

حمایت از تولید کنندگان باعث ذخیره مطمئن گوشت مرغ در استان بوشهر شد
مدیرشرکت پشتیبانی امور دام استان بوشهر گفت: پس از کمبودی در زمینه گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان بوجود آمد، با تامین نهاده های واحدهای تولیدی و حمایت از تولید کنندگان داخل در این استان زمینه ذخیره سازی مطمئن گوشت مرغ فراهم شد.
سید حیدر حسینی اظهار کرد: توزیع مرغ منجمد به منظورتنظیم بازار فرایندی است که وقتی وضعیت تولید مناسب و تولید مازاد بر مصرف وعرضه بیش از تقاضا باشد اقدام به خرید و ذخیره سازی می شود.
وی اضافه کرد: پس از تامین نهاده های واحدهای تولیدی به میزان تولید درحد نیاز با قرارداد با 31 واحد تولیدی از مهر امسال برای خرید مازاد تولید بسته و در مدت سه ماه 600 تن مرغ ذخیره سازی شد.
حسینی ادامه داد: با توجه به سرما در برخی از استان ها و کاهش جوجه کشی قیمت گوشت مرغ در بازار افزایش یافت و در این زمینه به منظور ایجاد تعادل در قیمت، توزیع گوشت مرغ منجمد ذخیره شده در استان بوشهراز 21 بهمن امسال آغاز شد.
وی افزود: تا زمانی که تعادل قیمت ایجاد شود، توزیع گوشت مرغ منجمد ادامه می یابد و و هیچ محدودیتی وجود ندارد.
حسینی با تاکید بر این که در استان بوشهر ذخیره سازی مطلوب گوشت مرغ انجام شده است، گفت: از 21 بهمن تا امروز 250 تن گوشت مرغ در استان بوشهر توزیع ودر صورتی که نیاز به وارد کردن مرغ از ذخیره ملی کشور برای این استان باشد در این زمینه اقدام خواهد شد.
وی اظهار کرد: گوشت مرغ منجمد به ازای هر کیلوگرم 48 هزار ریال در محل سردخانه به عاملان توزیع و مباشرین ارائه و به قیمت پنج 51 هزار ریال به مصرف کننده عرضه می شود.
حسینی با اعلام این که میزان مصرف سرانه گوشت مرغ در استان بوشهر به طور متوسط 50 تن در روز است، افزود: عاملان ومباشران شبکه توزیع می توانند با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مرکز استان و ادارات این سازمان در شهرستان ها برای دریافت حواله مراجعه کنند.
وی گفت: با توجه به نیاز استان بوشهر از اول مهر امسال 9 هزار تن نهاده های دامی جو، ذرت و کنجاله سویا ذخیره سازی و بین مرغداری ها توزیع شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com