حمایت از تولیدات دامی داخلی در گرو مدیریت واردات

حمایت از تولیدات دامی داخلی در گرو مدیریت واردات
در حالی که دامداران در فروش محصول خود با مشکل روبه‌رو هستنند، برای تأمین ذخایر داخلی نباید به واردات روی آورد.
رئیس انجمن صنفی گاوداران با اعلام این خبر گفت: در حالی که وضعیت تولید و عرضه گوشت قرمز داخلی در بازار به وضعیت اشباع رسیده و تقاضایی برابر میزان تولید وجود ندارد خبرهای جدیدی درباره واردات گوشت برزیلی شنیده می‌شود.
احمد مقدسی افزود: در حالی که اعلام می‌شود که ذخایر گوشت داخلی کاهش یافته دامداران با انباشت دام زنده در دامداری‌ها روبه‌رو بوده و محصول آنها با مشکل به فروش می‌رسد.
وی در پاسخ به دلایل عدم فروش تولیدات گوشت داخلی و تمایل به واردات این محصول خاطرنشان کرد: دلایل مطروحه واردات گوشت، تفاوت نرخ گوشت برزیلی با ایرانی است که از تفاوت هزینه‌های تأمین خوراک دام نشأت می‌گیرد؛ به‌طوری که دامداران داخلی نیاز خوراک دام خود را از واردات، اما دامداران برزیلی بیشتر  از مراتع سرسبز این کشور تأمین می‌کنند.
رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: گوشت یخ‌زده برزیلی بعد از چندبار دست به دست شدن و حمل و نقل، هر کیلوگرم 19 هزار تومان فروخته می‌شود، در حالی تولیدکنندگان ما توان ارائه لاشه گوشت به قیمت 22 هزار تومان رادارند.
مقدسی تصریح کرد: به‌دلیل اشباع بازار و سودجویی برخی واسطه‌ها، هر کیلوگرم دام زنده از دامداران 10 هزار تومان خریداری می‌شود، در حالی که هزینه تمام‌شده این محصول با توجه به افزایش هزینه‌های تولید به 12 هزار تا 12 هزار و 500 تومان رسیده است.
وی یادآور شد: متأسفانه تمایل زیادی به واردات گوشت قرمز وجود دارد، در حالی که به ظرفیت بالای ذخایر زنده موجود در دامداری‌ها کمتر توجه می‌شود.
مقدسی در پایان با اشاره به اینکه گوشت تولیدی داخلی کیفیت، طعم و مزه بهتر و امکان عرضه آن به‌صورت گرم وجود دارد تأکید کرد: در صورتی که این محصول چندهزار تومان گران‌تر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد در بحث سلامت مصرف‌کنندگان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com