خرسندی دامداران از تصمیم معاونت امور دام برای صادرات گوساله

خرسندی دامداران از تصمیم معاونت امور دام برای صادرات گوساله
معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از دامداران و جبران مشکل واردات بی‌رویه‌ای که اجازه آن در ابتدای سال جاری صادر شد، مجوز صادرات دام زنده را داد.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران با اعلام این خبر گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکننده و بنا به درخواست اتحادیه اقدام به مجوز صادرات گوشت قرمز کرده است.
سیروس روستا افزود: در ابتدای سال مجوز واردات گوشت قرمز بیشتر از نیاز بازار توسط وزارت خانه دولت دهم صادر شد، این امر باعث شد که تولیدات دامداران بر روی دست آنها بماند؛ به همین منظور معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی دامپروری مجوز صادرات گوشت قرمز را داده است تا دامدار تولید مازاد خود را صادار کرده تا بیش از این زیان نکنند.
وی خاطرنشان کرد: طی یک سال تنها 100 هزار تن نیاز به واردات گوشت قرمز با اولویت گوشت صنعتی وجود دارد، اما میزان واردات که در 10 ماه جاری صورت گرفت بیشتر از این رقم بود.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی دامداران با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد ورود دام زنده از طرف سیستان و بلوچستان و ارمنستان هستیم، تصریح کرد: این دام‌ها در داخل کشتار و به بازار تزریق می‌شود که این موارد نیز در بازار گوشت داخل تأثیر داشته است.
گفتنی است، حسن رکنی معاون بهبود تولیدات دامی به انباشتگی گوشت قرمز صحه گذاشته است و اظهار امیدواری کرده که برای حمایت از تولید ملی صادرات این محصول تا پایان سال ادامه یابد.
وی می‌گوید: مجوز صادرات 10 هزار رأس گوساله صادر شده است که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

 
نظرات شما
  •  

    دامدار گفت : ۹۲/۱۱/۱۲

    سلام لطفابفرماییدوقتی واردات گوشت قرمزوگوساله ازشمال وجنوب کشوربه صرفه است یعنی قیمت آن ازداخل کشورکمتراست صادرات چگونه به صرفه است به کجاصادرکنیم شمابفرماییدتاماانجام دهیم؟!

    پاسخ...
  •  

    دامدار گفت : ۹۲/۱۱/۱۹

    آقایان وزارتخانه نشین با حرف که کاری برای ما درست نمیشه من در ابان ماه خریدم کیلویی 10700 تومان حالا بعد از 3 ماه هزینه یونجه 800 تومانی و جو 900 تومانی همون گوسفند رو از من 10000 تومن هم نمیخرند بعد شما با مجوز واردات بیجا توقع دارید دامدار گوشت تولید کنه. آیا این درسته که فقط مجوز صادرات گوساله رو بدید؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com