خرید حمایتی تخم مرغ خراسان رضوی تولید آن در نیمه دوم سال را تضمین می کند

خرید حمایتی تخم مرغ خراسان رضوی تولید آن در نیمه دوم سال را تضمین می کند

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: اگر بخش دولتی استان،تخم مرغ را در شرایطی که کاهش شدید قیمت در بازار را تجربه می‌کنیم خرید حمایتی کند تولید این محصول در نیمه دوم سال جاری و حمایت از مصرف کننده را تضمین کرده است.

سید حسین موسوی‌نژاد افزود: افت شدید قیمت تخم مرغ به دلیل گرمای هوا و کاهش مصرف موجب متضرر شدن میلیاردی تولیدکنندگان شده است آن هم در شرایطی که این گروه تولیدکنندگان حتی با قیمت مصوب موجود به سختی سرپا مانده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل گرمای هوا شاهد پایین آمدن مصرف تخم مرغ و حتی کاهش تقاضای صادرات این محصول از سوی کشورهای عراق و افغانستان هستیم افزود: در چنین شرایطی انتظار می رود که دولت از طریق شرکت پشتیبانی امور دام این محصول را خرید حمایتی کند و مانع تداوم خسارت و ضرر تولیدکنندگان شود.

این فعال حوزه تولید تخم مرغ خراسان رضوی با بیان این که هم اکنون با ۱۲ هزار تومان کاهش قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در درب مرغداری شاهد فروش این محصول به قیمت ۳۵ هزار تومان هستیم گفت: بی توجهی مسوولان در چنین شرایطی جای بسی تعجب است حال آن که با افزایش حتی هزار تومانی قیمت این محصول، تخم مرغ به مشکلی بدل می شود.

موسوی نژادتاکید کرد: لازم است مسوولان به جای درمان از بروز مشکل پیشگیری کنند و امروز به مشکلات مرغداران رسیدگی شود.

وی با بیان این که مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی در پی افت شدید قیمت تخم مرغ و افزایش هزینه‌های تولید، روزانه در حال تجربه ضرر پنج میلیارد تومانی هستند ادامه داد: در اردیبهشت ماه امسال وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار قیمت قراردادی عرضه هر کیلوگرم تخم مرغ را ۵۶ هزار تومان برای مصرف کننده و ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان برای در مرغداری مشخص کردند اما اکنون شاهد کاهش ۱۲ هزار تومانی قیمت در مرغداری هستیم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که قیمت مصوب در مرغداری در مقایسه با هزینه های تولید بسیار کم بود اما مرغداران با هدف همراهی دولت از این قیمت تمکین کردند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها هزینه تولید مرغ و تخم مرغ افزایش شدیدی را تجربه کرد و بهای خوراک مرغ که عمده آن شامل ذرت و سویای وارداتی است به بیش از ۶ برابر نسبت به قبل از اجرای طرح هدفمندی افزایش یافت.

موسوی نژاد افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید از پاییز پارسال، افزایش قیمت تخم مرغ با توجیهات اقتصادی را درخواست کرده ایم که باین این درخواست مرغداران کم توجهی شد و این روند موجب شد از ابتدای زمستان پارسال شاهد کاهش شدید جوجه ریزی در خراسان رضوی باشیم.

وی بدون اشاره به آمار بیشتر در این زمینه افزود: هم اکنون میزان جوجه ریزی مرغ تخم‌گذار در استان نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته به نصف کاهش یافته و همچنان در حال کاهش است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی تاکید کرد: تداوم این روند، زنگ خطر تامین تخم مرغ در نیمه دوم سال را به صدا درآورده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com