دام های فرانسوی کلید فتح باب اصلاح نژاد دام کشور

دام های فرانسوی کلید فتح باب اصلاح نژاد دام کشور
رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی از راه اندازی اولین مزارع اصلاح نژاد بز و گوسفند کشور با استفاده از نژادهای فرانسوی در فیروزکوه و ورامین خبر داد و گفت: اولین مزارع اصلاح نژاد دام سبک کشور با استفاده از نژادهای فرانسوی در فیروزکوه راه اندازی شد و مقدمات آغاز به کار دومین واحد نیز توسط سازمان اقتصادی کوثر در ورامین فراهم شده است.
محمدرضا ملاصالحی در گفت و گو با خبرنگار ITPNews، اظهار کرد: در جهت اجرای طرح های اصلاح نژاد سنتزی نژاد و ترمینال گراس در صنعت پرورش بز و گوسفند کشور اولین محموله مواد ژنی از فرانسه وارد کشور شده است.
وی ادامه داد: این مواد ژنی از نژادهای بز سانن و آلپاین می باشد که واردات و اجرای طرح توسط بخش خصوصی انجام گرفته و بخش دولتی فقط وظیفه نظارت بر اجرای درست مراحل فنی را عهده دار است.
ملاصالحی افزود: همچنین در صنعت پرورش گوسفند کشور از نژاد رومانوف در سنتز 5 نژاد؛ لری – بختیاری، زندی، شال، زل مازندران و لری استفاده خواهد شد.
وی بیان داشت: در طرح اصلاح نژاد، 50 درصد از پایه ژن بومی در کنار 25 درصد ژن نژاد رومانوف به کار گرفته خواهد شد.
ملاصالحی با اشاره به ویژه گی های بارز نژاد رومانوف و تاثیر آن در بهبود و افزایش تولید گوسفند کشور گفت: از ویژگی های نژاد رومانوف چندقلوزایی و بره زایی در خارج از فصل است و در شرایط مناسب در هر دوره بیش از 3/2 بره تولید خواهد داشت.
رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه نژادهای گوسفند و بز کشور کوچ رو و متکی بر مرتع می باشد اجرای طرح اصلاح نژادی بز و گوسفند بسیار اقتصادی بوده و مزایای زیادی برای کشور به همراه دارد زیرا علاوه بر بهبود در تولید و توسعه سیستم های صنعتی بسته، استفاده از علوفه های پس چر و دستی را امکان پذیر خواهد کرد.
 
نظرات شما
  •  

    شفاعت گفت : ۹۶/۱۱/۲۳

    با سلام . ممنون از اطلاعاتتون . لطف کنید شماره تلفن یا ایمیل برای ارتباط و دریافت اطلاعات بیشتر و خرید اینگونه دام در اختیار بگذارید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com