دامپزشکی میاندوآب برای مقابله با تب برفکی وارد عمل شد

دامپزشکی میاندوآب برای مقابله با تب برفکی وارد عمل شد
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میاندوآب گفت: شبکه دامپزشکی این شهرستان با آغاز عملیات مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی برای مقابله با این بیماری وارد عمل شده است.
اسلام رجبی افزود: با آغاز عملیات مایه کوبی دامها در این شهرستان، در مرحله نخست پیش بینی می شود در مجموع دو هزار و 200 راس دام سنگین و بیش از یک هزار راس دام سبک علیه این بیماری مایه کوبی شود.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی و مبارزه با آن، اکیپ های واکسیناسیون این شبکه با حضور در محل نگهداری دام ها به مایه کوبی اقدام می کنند.
رجبی افزود: در اجرای این طرح تمام امکانات بخش خصوصی و دولتی بسیج شده که در ابتدا مناطق پرخطر، جمعیت دام عشایر کوچ رو و سایر دام ها به ترتیب تحت پوشش عملیات واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به این که اجرای این طرح تا نیمه نخست خرداد ماه تداوم خواهد داشت، گفت: تا زمان پایان اجرای این طرح، تمام جمعیت دامی شهرستان واکسینه خواهند شد.
رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب اظهار کرد: تب برفکی یک بیماری واگیردار، عفونی و گاهی کشنده ویروسی بوده و دارای علائمی همچون تب، بی اشتهائی، سوزش و زخم زبان در دام های سنگین و ایجاد لنگش و ضایعاتی در ناحیه پستان در دام های سبک می باشد.
وی افزود: واکسیناسیون یکی از موثرترین راه ها برای کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری بوده و حمل و نقل غیر بهداشتی دام و تامین از مناطق آلوده موجب گسترش آن می شود.
رجبی به دامداران توصیه کرد برای جلوگیری از ابتلای دام های خود به بیماری تب برفکی، در واکسیناسیون دام ها با ماموران شبکه دامپزشکی همکاری های لازم را داشته و در صورت مشاهده علائم بیماری، ضمن جداسازی دام ها، مراتب را به سرعت به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
شهرستان میاندوآب دارای 80 هزار راس دام سنگین و 350 هزار راس دام سبک است و سالانه بیش از 100 هزار تن شیر و پنج هزار و 500 تن گوشت قرمز از واحدهای دامداری صنعتی و سنتی این شهرستان استحصال می شود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com