دام‌های بومی باید شناسایی و هویت‌دار شوند

دام‌های بومی باید شناسایی و هویت‌دار شوند
رئیس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: برای شناسایی دام قاچاق ابتدا باید دام‌های بومی شناسایی و هویت‌دار شوند.
مهدی رفیعی در نشستی اظهار داشت: تا زمانی که پدیده قاچاق دام در کشور وجود داشته باشد، امکان تامین بهداشت دام و پیشگیری از بیماری‌های مشترک به طور کامل وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه برای شناسایی دام قاچاق ابتدا باید دام‌های بومی شناسایی شوند، افزود: شناسایی و هویت‌دار کردن دام‌های بومی نخستین گام در راستای مبارزه با قاچاق دام است که اجرای این طرح با پلاک‌های بارکدار یکی از بهترین روش‌های شناخته شده در جهان است.
رئیس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان کرمان مزایای اجرای این طرح را محدود به مبارزه با قاچاق دام ندانست و گفت: با اجرای این طرح دام‌های ارسالی به سایر استان‌ها با هویت بهداشتی کاملاً تعریف شده و بر اساس موازین سازمان دامپزشکی کشور ارسال می‌شود.
فرید صباغ معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز ضمن تشکر از تلاش و حمایت‌های مسئولان چهار شهرستان شرقی در مبارزه با پدیده شوم قاچاق دام طی سال‌های اخیر گفت: عزم و همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی دامپزشکی در راستای اجرای طرح هویت‌دار کردن دام‌های این منطقه با پلاک‌های بارکد دار قابل تقدیر است.
وی پدیده قاچاق دام را انتقال خاموش و نامحسوس بیماری‌های مشترک و دامی از کشورهای همجوار به ایران دانست و افزود: پلاک‌گذاری دام‌ها با پلاک بارکد دار اقدام خوب و مهمی در راستای پیشگیری از ورود این بیماری‌ها به کشور است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com