درخواست توقف توزیع گوشت مرغ

درخواست توقف توزیع گوشت مرغ

زمان توزیع گوشت مرغهای ذخیره شده و یا خریداری شده از سایر کشورها آغاز شده است و هر از چند گاهی شاهد توزیع آنها در بین مردم هستیم.
در همین خصوص نامه ای از سوی انجمن صنایع طیور ایران برای وزیر جهاد کشاورزی ارسال گردیده است که متن آن را در زیر مشاهده می کنید.
انتظار می رود این مسیر و این درخواست ها از سوی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران و آقای دارابی - رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی - و سایر تشکل ها ی مرتبط با مرغداران و اعضاء آنها نیز به صورت ادامه دار جاری باشد و در این خصوص یکبار برای همیشه تصمیم صحیح و مناسبی اتخاذ گردد.
این روزها مرغدار ایرانی بار سنگین بدهی های بانکی را طوری به دوش می کشد که نزدیک به هفت ماه است که با تقبل سود بسیار ناچیز و یا هیچ سودی و صرفا جهت برطرف نمودن هزینه های جاری و وام های بانکی خود مشغول به فعالیت در فارم خود می باشد.
متن نامه را به شرح زیر مطالعه فرمایید:


جناب آقای مهندس حجتی

وزیر محترم جهاد کشاورزی

با سلام و احترام

متأسفانه در روز های اخیر شاهد اقداماتی نه چندان حمایتی از سوی دولت تدبیر و امید هستیم که اساس تولید گوشت مرغ و ارکان آنرا آماج قرار داده و بهانه آن ایام ماه مبارک رمضان می باشد. اقدام توزیع گوشت مرغ ذخیره شده که برای افزایش مصرف این کالا در ایام آتی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت آن انجام می شود امر پسندیده ای است لیکن این امر صرفآ برای جلوگیری از افزایش قیمت است نه برای کاهش بهای آن به زیر قیمت تمام شده.

توزیع گوشت مرغ به بهای 000 / 55 ریال ضربه ای اساسی به پیکره تولید کنندگانی است که چند ماه متوالی دچار ضرر و زیان ناشی از کاهش قیمت می باشند. توجیه این امر با توجه به شعار اساسی حمایت از تولید در سال جاری که نصب العین مسئولان و مدیران ارشد دولت تدبیر است زمانی دشوار تر می شود که نگاهی به جدول تولید رو به فرونی جوجه یکروزه در ماه های آتی بیندازیم.

توزیع زیر قیمت تمام شده به موازات افزایش تولید جوجه یکروزه ضرر و زیان جبران نا پذیری به صنعت وارد خواهد نمود حال که هیچ اقدام حمایتی علیرغم شعار های حمایت از تولید داخلی از صنعت تولید گوشت مرغ انجام نمی شود این رفتار چه توجیه تبیینی میتواند داشته باشد؟و با کدامیک از بند های اقتصاد مقاومتی همسوئی دارد؟

 لذا از آن مقام محترم در خواست دارد نسبت به تجدید نظر در چنین رویه ای که به رکود تولید این کالا و ضربه به اشتغال کشور و متعاقب آن ورود به فضای واردات کالای این چنین و...خواهد شد اقدام اساسی فرمایند و با کاهش فشار بر گرده تولید کنندکان انگیزه ای برای ادامه روند تولید ایجاد گردد و نیز بستر مناسبی بری صادرات مازاد تولید و مجودی های انبار شرکت پشتیبانی امور دام فراهم گردد.

 
نظرات شما
  •  

    م_مسعود گفت : ۹۳/۰۴/۰۷

    سلام بر اقای دارابی با تشکر از اقدام مسولانه جنابعالی صرفا جهت یاداوری عرض میکنم مدیران ما میدانند که مرغدار نه تنها ببانک بدهکار است بلکهمیدانند مرغدار سرمایهاش را در بیابان ریخته که نه ارزش افزوده انچنانی برایش ایجاد میکند و نه میتواند انرا رها کند همچنین اگاهیه کامل دارند مرغدار 40 روز زپیش جوجه را بقیمت 2000 تومان خریده است وقیمت نهادههای انروز را هم میدانند بنظر میرسد ایندفعه نوبت ازبین رفتن مرغداران خرده ززپا وتقویت اینتگریشنها باشد بنا بر این هرچه سکوت کنیم ممکن است نفس ما دیتر گرفتهشود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com