دولت فقط صحبت از تنظیم بازار مرغ می‌کند

دولت فقط صحبت از تنظیم بازار مرغ می‌کند
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه نوسان قیمت در بازار مواد پروتئینی ناشی از در نظر نگرفتن پروسه تولید از سوی مسئولان است، گفت: متأسفانه مسئولان با نداشتن شناخت کافی از پروسه تولید مرغ فقط صحبت از تنظیم قیمت می‌زنند.
غلامرضا‌ نوری‌قزلجه با اشاره به عدم تمایل برخی مسئولان  به کاهش قیمت مرغ مصرفی مردم ،افزود: عرضه و تقاضا دو پایه مهمی هستند که قیمت‌ها را در بازار تعیین می‌کنند ودر حال حاضر با قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان افزایش قیمت کالاها و محصولات در بازار طبیعی است اما باز هم مسئولان می‌توانند با اتخاذ تدابیر مناسب نوسان قیمتی را به ثبات برسانند.
نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که بالا رفتن هزینه تولید مرغ از جمله افزایش قیمت خوراک دام،‌ انرژی و غیره نوسان قیمت مواد پروتئینی را توجیه می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه مسئولان با نداشتن شناخت کافی از پروسه تولید مرغ فقط صحبت از تنظیم قیمت می‌زنند که این امر با این اوصاف توفیقی کسب نخواهد کرد.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه نوسان قیمت در بازار مواد پروتئینی ناشی از در نظر نگرفتن پروسه تولید از سوی مسئولان است، گفت: مسئولان خواهان تنظیم و کاهش قیمت مرغ در بازار هستند و با روند و هزینه‌های تولید هیچ آشنایی ندارند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه افزایش تولید داخلی مرغ می‌تواند بسیاری از هزینه‌‌های حمل‌و نقل را کاهش داده و خودکفایی را ممکن کند، عنوان کرد: دولت نباید با هدف تنظیم بازار بی‌توجهی به تولیدات ملی کرده و پای واردات را به کشور باز کند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: تنظیم بازار مرغ و تخم‌مرغ نباید فقط منوط به حمایت از مصرف‌کننده باشد چرا که در این صورت کنترل قیمت‌ها فقط برای برهه خاصی از زمان بوده و بعد از یک مدت خاص شوک قیمتی بیش از قبل آن را تهدید خواهد کرد.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: واردات مرغ نباید با هدف کمک به مصرف‌کننده به نابودی تولیدات ملی منجر شود چرا که مزایای تولید داخلی از هر جهت نسبت به محصولات وارداتی بیشتر است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com