رشد ۶ درصدی تولید گوشت مرغ در استان مرکزی

رشد ۶ درصدی تولید گوشت مرغ در استان مرکزی
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از رشد ۶ درصدی تولید گوشت مرغ در این استان در امسال خبر داد.
مجید آذر با اشاره به میزان گوشت مرغ تولیدی امسال اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 52 هزار تن گوشت مرغ در این استان تولید و روانه بازار مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در سال گذشته 50 هزار تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شده است و پیش‌بینی می شود در سال آینده 60 هزار تن گوشت مرغ در مرکزی تولید شود.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه این استان یکی از قطب‌های مهم تولید مرغ در کشور است و هر ساله بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر 15 واحد مرغ مادر تولید کننده جوجه یک روزه در استان وجود دارد.
آذر از صدور 55 مجوز بهره‌برداری از واحدهای مرغداری در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: از مجموع مجوزهای صادره در حال حاضر 52 واحد در حال بهره‌برداری هستند.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای تولید مرغ به صورت دو ساله انجام می‌شود که بر اساس آن امسال وضعیت مناسبی برای تولید این فرآورده پروتئینی در کشور وجود دارد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: بیشترین میزان تولید گوشت مرغ در استان های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان، مرکزی، سمنان و همدان انجام می شود.
وی با اشاره به اطلاعات مورد نیاز براب برنامه ریزی ها گفت: اطلاعات واحدهای مختلف تولیدی جمع آوری شده، به صورت رده بندی مختلف شهرستان، استان و کشور در اختیار مدیران و کارشناسان که در حوزه دام و طیور هستند، قرار داده می شود تا برنامه ریزی و نظارت لازم را انجام دهند.
آذر افزود: با توجه به دوره تولید از جوجه ریزی تا تبدیل شدن آن به گوشت مرغ، آمارها جمع آوری و میزان تولید گوشت مرغ پیش بینی می شود که این موضوع در تنظیم بازار در این حوزه، کمک بسیار موثری می کند و از تنش در بازار این حوزه جلوگیری می کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com